fbpx

Собственикът на Schauinsland: Оставаме финансово стабилни, очаквам силен летен сезон 2021

Германският туроператор Schauinsland-Reisen се стреми успешно да премине през пандемията COVID-19 с комбинация от солидни финанси, гъвкави хотелски договори и добро обслужване на клиентите, казва собственикът Джералд Каснер за fvw.

Подобно на всички туроператори, базираната в Дуисбург компания наблюдава огромен спад в приходите през тази година, тъй като забраните за пътуване и ограниченията през голяма част от кризата Covid-19 намаляват търсенето. Компанията претърпя спад от 63% в приходите до 511 милиона евро до октомври 2020 г., и 68% спад в броя на клиентите до 529 000. През 2018/19 компанията е имала оборот от 1,4 милиарда евро и 1,6 милиона гости, което е реализирало печалба от 51 милиона евро.

Каснер потвърди, че Schauinsland ще бъде на загуба тази година, но подчерта, че компанията със собствен капитал от 230 милиона евро остава финансово стабилна. Той разкри: „Тъй като вече от самото начало разбрах, че кризата ще е дълга, взехме заем за няколко години от KfW (германска държавна банка) за трицифрена сума от милиони“.

Междувременно Schauinsland премина към по-гъвкави договори с хотели, включително по-малко гаранции. „Успяхме да осигурим важни договори с нови хотели, защото други туроператори вече липсваха още преди Covid-19. Станахме по-гъвката в много области и намалихме дела на гарантираните договори“, каза Каснер. „Това важи и за полетите. Всеки трябва да бъде по-гъвкав.“

По отношение на плащанията той посочи: „Някои хотелиери все още дължат пари на туроператори, защото направихме авансови плащания, които след това не бяха покрити от нощувки. Тези суми бяха трансферирани от 2020 г. за 2021 г.“.

Но Каснер не се притеснява от мащабни банкрути на хотели в големи дестинации. „Повечето хотелиери са си направили домашните задания и са взели пари назаем от собственици или банки. Те няма да имат интерес да оставят хотелите да фалират. Ваканционният продукт“ хотел „е в безопасност“, заяви той.

Каснер не си прави илюзии относно предизвикателствата, пред които е изправена туристическата индустрия, сред най-новите ограничения за пътуване, затваряне на държавни граници и карантинни правила за пътуване до и от рискови зони.

„Всички ще имаме много по-лоша зима от миналата година. Но съм уверен, че ще имаме повече работа през лятото на 2021 г., защото хората ще искат да пътуват отново. Ясно е, че следващата година ще бъде отново годината на късните продажби в последния момент. Но с позиционирането ни по отношение на продукт, риск и ликвидност, можем да стартираме отново веднага щом резервациите се повишат “, подчерта той.

В програмата си за лято 2021 г. Schauinsland предлага на клиентите повече пространство и неприкосновеност на личния живот, под формата на повече настанявания без изхранване (self-catering) и по-лесни за резервиране, евтини частни трансфери между летищата и настаняването.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.