Много германски туроператори регистрират спад в приходите от над 70% през 2020 година, вследствие на кризата, която настъпи в индустрията по време на пандемията, показва годишния отчет на fvw.
Пазарните лидери, средните фирми и специалистите са пострадали тежко, тъй като приходите на туроператорите в Германия, Австрия и Швейцария са sпаднали с близо 64% според доклада. Повечето от компаниите, които са разкрили своите данни, са имали спад на приходите от порядъка на 60% до 70%. Отчета за 2019/20 се базира на отговорите на 28 туроператора (при 53 през предходната година), комбинирани с публично достъпни данни за други големи туроператори. Той обхваща до голяма степен „нормалния“ зимен сезон 2019/20 и силно засегнатия сезон лято 2020.
Третият по големина германски туроператор FTI Group отчита спад от 67% и приходи от 1,07 милиарда евро на трите немскоговорящи пазара, като броят на клиентите намалява с 68% до 1,65 милиона. Подобни данни регистрират и друг водещ туроператор, Schauinsland-Reisen. Приходите на компанията са намалели с 61,5% до едва 527 милиона евро, докато броят на клиентите е спаднал с 67% до 544 000.
Нито лидерът на пазара TUI Group, нито номер две DER Touristik разкриха никакви данни за отчета на fvw. Въпреки това TUI вероятно са имали спад на приходите в същия диапазон.TUI централна Европа (обхващаща Германия, Австрия, Швейцария и Полша) отчита спад на приходите с 55% до 2,9 млрд. евро за 12-те месеца, приключващи на септември 2020 г.
Изпълнителният директор на DER Touristik за Централна Европа, Инго Бурместър, каза в интервю, че приходите на компанията са паднали с около 70% миналата година. Сривът на пътуванията на дълги разстояния оказа по-силно въздействие върху групата, отколкото за други големи туроператори. Различни средни компании, включително специалистът по круизи Phoenix Reisen и швейцарската Hotelplan Group, също отчитат спад на приходите с около 65% през миналата година.