fbpx

Ryanair съкращава 15% от служителите, очакват възстановяване през 2022 година

Ryanair планира да съкрати 3000 работни места и да намали заплащането на персонала си с до 20% в отговор на кризата Covid-19, която приземи самолетите им. Авиокомпанията заяви, че намалява 15% от 20 000-та си работна сила, тъй като очаква броя на пътниците или цените да се върнат към нивата преди коронавируса, най-рано през лятото на 2022 година.

Като част от програмата за значително намаляване на разходите, Ryanair заяви, че може да затвори редица бази в цяла Европа, докато въздушните пътувания се възстановят. Изпълнителния директор Майкъл О’Лири намали заплащането си с 50% за април и май и сега удължи това до края на март следващата година. О’Лири каза, че пакетът от мерки, които включват неплатен отпуск на персонала, представлява „минимумът за оцеляване през следващите 12 месеца“. Той каза пред Би Би Си: „Ако не бъде намерена ваксина, тогава ще сме принудени да обявим по-дълбоки съкращения в бъдеще.“

Компанията, която очаква да отчете нетна загуба от над 100 милиона евро за първото тримесечие и по време на лятото, заяви, че преструктурирането и намалянето на работни места ще започнат през юли. Съкращаването на служители ще засегне най-вече пилоти и кабинен екипаж, въпреки че мерките ще засегнат и главните офиси.

Компанията заяви: „Сега Ryanair очаква възстановяването на търсенето на пътници и цените (до нивата на 2019 г.) ще отнеме най-малко две години.Скоро ще съобщим на синдикатите си за програмата за преструктуриране и съкращаване на работни места.“

Те заявиха, че ще изпълняват по-малко от 1% от своите редовни полети до края на юни, като броят на пътниците е намалял с 99,5% през първото тримесечие и намалява наполовина през второто тримесечие. Ryanair очакват да превозят по-малко от 100 милиона пътници за година, до края на март 2021 г., 35% по-малко от първоначалната си цел от 154 милиона.

О’Лири също говори и относно оплакванията от клиенти, за трудността при получаването на възстановяване на суми за анулирани полети. Авиокомпанията предлага ваучери на първо място, но също така и възстановява суми. „Ако искате възстановяване на пари, ще го получите“, каза той. „Ще ви върнем парите. Никой не трябва да води „битки“ за възстановяване на средства от Ryanair.“

Източник: The Guardian

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.