Expedia Group направи подробно проучване как се променя поведението на потребителите в ерата на пандемия и разработи маркетингови препоръки за представителите на туристическата индустрия. Проучването и резултатите се основават на базата на 11 хиляди души в 11 държави.
Експертите на Expedia Group проучиха как пандемията влияе на пътуването и поведението на хората, помагайки да се разбере как пътниците вземат решения относно дестинацията, трансфера и настаняването. В световен мащаб две трети от пътниците отмениха планираното си пътуване поради пандемията и само 33% го осъществиха през тази година.
Доверието на потребителите в туристическата индустрия се променя в зависимост от това в коя държава живеят и от кое поколение са. В същото време всеки втори респондент е оптимист за предстоящите пътувания и планира да отиде на пътуване през следващите 12 месеца.

Пътешествениците от поколение Z (родени между 2000 и 2010 г.) и милениумите (родени между 1981 и 1996 г.) са 1,5 пъти по-склонни от други поколения да планират пътувания през първото тримесечие на 2021 г. Решението на 57% от анкетираните да пътуват ще зависи от наличността на ваксината.

75% от анкетираните казват, че изборът им къде и как да отидат ще бъде повлиян от санитарните мерки и гъвкавостта при отмяна на резервации и възстановяването на суми за транспорт и настаняване. Пътуващите също искат да се уверят, че доставчиците на туристически услуги спазват протоколите за безопасност. Спазването на носенето на лични предпазни средства и други санитарни правила е важно за 50% от анкетираните, 47% обръщат внимание на цената на услугите, а при 45% гъвкавите правила за анулиране и възстановяване ще бъдат решаващи фактори при избора на транспорт.

Пътуващите планират да се върнат към безопасни места за настаняване за ваканциите си след пандемията, а по-младите поколения ще бъдат в челните редици на нарастващото търсене.

Пътуващите използват онлайн туристически агенции с 24% повече, отколкото преди пандемията, а всички поколения коментират, че ще се обръщат по-често към различни новинарски източници и медии в търсене на информация за пътуванията, а „мълчаливото поколение“ (родени между 1928 – 1945) – с колосалните 42% повече, отколкото преди пандемията.
Изображенията и съобщенията в туристическата реклама са с 20% по-ефективни, отколкото преди пандемията, заедно с повишената популярност на туристическите организации и експерти. Значението на вярната, актуална информация от надеждни източници също нараства.

Въз основа на тези статистически данни експертите на Expedia Group предлагат три блока маркетингови решения:
–Подмладяване и възстановяване: Наред с пандемията на COVID-19, „епидемията“ от умора от нея набира скорост, хората търсят възможности за пътуване, за да си починат и да се възстановят. „Вдъхновете пътуващите, които все още мечтаят за пътуване, и пленете тези, които са готови за тях, със съдържание и послания, които насочват вниманието към почивка и релаксация“, съветват експертите на Expedia Group.
–Хигиена и гъвкавост: Пътуващите искат да минимизират рисковете за здравето и да защитят себе си и близките си от финансови загуби. Информацията за отговора на пандемията трябва да бъде на видно място в комуникационната мрежа на компанията. Трябва да бъде и подкрепено с гъвкави условия за резервации или или анулации, в случай че пътуването не се състои.
–Всеобхватно окуражаващо съдържание: трябва да се използват всички възможни канали, включително медиите, туристическите сайтове и рекламите, демонстрирайки, че пътуването е възможно и необходимо, показвайки как се спазват здравните разпоредби, какви ограничения се прилагат в дестинацията и т.н.