Германският гигант Rewe Group, чиято основна дейност са супермаркети за хранителни продукти, успя да покрие огромните загуби в дъщерното си дружество за туризъм DER Touristik, благодарение на силните продажби на храна на фона на пандемията Covid-19. Въпреки това, компанията смята, че перспективите за туризъм тази година остават неясни.
Rewe Group, която се състои от няколко вериги супермаркети, както и втората по големина туристическа група в Европа, увеличи общите продажби с 20,4% до 75,3 млрд. евро през 2020 г. DER Touristik Group от своя страна претърпя много тежки загуби миналата година поради пандемията, като приходите се сринаха с близо 74% до едва 1,3 милиарда евро, съобщават от fvw. Финансовият директор на Rewe Group, Кристиан Милш определи загубата на туристическата група през миналата година на близо 390 милиона евро.
Преди пандемията DER Touristik винаги е допринасял със солидни печалби за общите резултати на Rewe Group. Главният изпълнителен директор на Rewe Group, Лионел Суке каза: „2020 година беше, разбира се засенчена от пандемията Covid-19 и в Rewe Group. В крайна сметка успяхме да постигнем нашите икономически цели, благодарение на положителните тенденции в търговския бизнес, които компенсираха значителен стрес в областта на туризма.”
Главният изпълнителен директор на DER Touristik Group, Сьорен Хартман, който отговаря за туризма в борда на Rewe Group, подчерта пред журналисти мерките за намаляване на разходите, включително загубата на 300 работни места в бизнеса на германския туроператор и затварянето на 120 туристически агенции (40 в Германия, 80 в чужбина). Но той подчерта, че DER Touristik е използвал кризата и за инвестиции, като например закупуване на дял в Aldiana, поглъщането на 25 туристически агенции от Galeria Kaufhof Karstadt „за запълване на пропуски“ в търговската мрежа и въвеждането на нова резервационна система.
В перспектива Хартман определи прогнозата за тази година като трудна. „Първоначално планирахме 50% от приходите за 2019 г.“, каза той. “Продължаващите ограничения за пътуване имат отрицателно въздействие, но все още можем да постигнем тази цел. Въпреки това факторите, от които това зависи са прекалено много и прогнозите към момента са сдържани”
Хартман също така подчерта, че DER Touristik няма да изисква държавна помощ благодарение на финансовата подкрепа на компанията майка. Той каза, че държавната финансова подкрепа за туристическите компании е приемлива, “ако спомага за запазване на работни места и структури в нашата индустрия”, но заемите трябва да бъдат изплатени, в противен случай това би било “нелоялна конкуренция”.