Пандемията Covid-19 оказва безпрецедентен ефект върху германската туристическа индустрия. Поради различни ограничения и предупреждения за пътуване, поведението на немците при пътуване се промени много през последните няколко месеца.
Туристите избраха дестинации в собствените си национални граници. Шварцвалд, както и Балтийско и Северно море бяха особено популярни. Но какви са перспективите за 2021 г.? Ще има ли някакви промени в туристическото поведение, като се има предвид вероятността от по-широка наличност на ваксина?
Hometogo, търсачката за ваканционни домове и апартаменти, анализира 16 милиона търсения, за да разбере къде планират да пътуват германците през 2021 г. Резултатът? Като цяло много от тях искат да останат вкъщи. Въпреки това, 44,4% от заявките за търсене от периода от 1 януари до 27 октомври 2020 г. са за туристически дестинации в Германия. Най-популярните дестинации отново са Балтийско море, Северно море и Силт.
Междувременно туристическите дестинации в чужбина ще загубят следващата година. Хърватия е на второ място със само 11,05% от заявките за търсене. Това е спад в сравнение с миналата година с 14,69%. Италия се класира на трето място със 7,79% спрямо 11,5% през предходната година.
Както показва проучването, желанието на германците да пътуват все още не е нарушено. 70% от анкетираните искат да пътуват през следващите 12 месеца. 61% също биха били по-склонни да резервират ваканционна къща през 2021 г., докато 31% биха предпочели хотел.
Според резултатите от проучването пренощуването в кемпер е опция само за 3% от анкетираните – донякъде изненадващо след бума на къмпинга през 2020 година. 71% обаче планират да пътуват с кола през следващата година. Що се отнася до вида на туристическата дестинация, повечето германци ще бъдат привлечени към плажа през 2021 година (63%).