Еуфорията след краткия ръст на резервациите през май и юни в германската туристическа индустрия отново се върна към минорните настроения от преди това, след като продажбите намаляха значително, тъй като по-строгите правила и нарастващият брой случаи на Covid-19 намалиха търсенето на пътувания. Ситуацията с продажбите се влоши и бъдещите очаквания са много по-песимистични от преди няколко седмици.
Geschaftslage- ситуация с продажбите, Erwartung- очаквания
През юни очакванията (Erwartung) на туристическите агенти и туроператори за следващите шест месеца достигнаха ниво на индекс 134 (както се вижда на схемата по-горе) – голям скок, след като индексът надхвърли 100 -те през май и далеч най -високото ниво от началото на индекса през 2005 г.
Но през следващите седмици индексът за продажби в туризма, записан от консултантската агенция Dr. Fried & Partner, значително се е понижил, тъй като важни дестинации като Испания и Турция бяха обявени за високорискови зони и бяха въведени задължителни тестове за всички завръщащи се в Германия. През август индексът дори отново падна под марката 100, но все пак остана на ниво преди пандемията.
Dr. Fried & Partner изготвя ежемесечно Индекса на климата за продажби в туризма от 2005 г. насам. Той служи като ранен индикатор за икономическото развитие и предоставя смислен преглед на миналото, настоящото и бъдещото състояние на пазара, както и настроението в пътуванията.
Процентът на анкетираните, които очакват търсенето на туристически услуги да се увеличи през следващите 6 месеца, отново спадна значително – от 78,9% през юни и 57% през юли до едва 19% през август. Следователно песимистичните прогнози и очаквания са се увеличили значително в сравнение с месец юни.
Повишаването се отразява и в по -лошата оценка за бъдещите приходи: През август само всеки седми агент (16,7% спрямо 54,2% през юни и 46,8% през юли) очаква подобрение в рамките на следващите 6 месеца. По -голямата част от експертите по туристически продажби дават песимистична оценка: 46,5% очакват стабилна ситуация с приходите, 36,8% дори очакват отрицателно развитие на бъдещите си приходи.