Въпреки че пандемията COVID-19 дълбоко засегна хотелиерския сектор през 2020 г., причинявайки спад в заетостта и финансовите резултати, тя не попречи на световните лидери да продължат да разработват своите проекти за нови хотели. Тенденциите в развитието обаче варират сред световните водещи, което води до няколко промени в Топ 10.
2020 г. донесе сериозни сътресения в хотелиерството, но не и на върха в класацията – безспорният световен номер едно остава Marriott International. Американският шампион, който наскоро загуби емблематичния си изпълнителен директор Арне Сьоренсън отбеляза леко забавяне на растежа в сравнение с предходната година, но отчете 3,1% увеличение на броя на стаите си, които вече са над 1,4 милиона.
Зад Marriott класирането се променя, след като OYO, индийският стартъп, който навлезе сред лидерите само за няколко години, отбеляза голяма пауза в развитието си през 2020 година, което позволи на по-традиционните преследвачи да си възвърнат позициите. OYO падна с цели 7 позиции в класацията и вече заема номер 9 в света. Китайската компания Jin Jiang, позната в Европа чрез Louvre Hotels и Radisson Hotel Group – придобита съответно през 2015 г. и 2019 г., вече е номер две в света. В контекста, в който хотелският пазар в Китай се възстановява по-бързо от западните си компании, компанията е постигнала по-висок темп на растеж (+ 6.7%) от своите западни конкуренти.

Hilton се изкачи до номер 3 и отбеляза най-добър ръст сред западните групи: ръст от 4,9% и над 47 000 нови стаи, по-добра статистика от тази на съперника му Marriott. Hilton също прекрачи изключително символичния праг от 1 милион стаи. Заедно с Marriott и Jin Jiang, сега и Hilton Hotels са част от клуба на топ 3 хотелите в света, постигнали този ключов етап.