Германският пазар на организирани пътувания отново беше силно засегнат от ограниченията на пандемията Covid-19 тази година, но туроператорите и туристическите агенти се надяват на по-добър резултат през следващата година, според нови данни от Германската асоциация на туристическата индустрия (DRV).
“За втора поредна година продажбите на почивки на туроператорите са с около две трети по – ниски в сравнение с предпандемичната 2019 г.”, каза президентът на DRV Норберт Фибиг пред fvw. През 2019 г. според данни на DRV, германският туроператорски пазар е имал оборот от 35,4 милиарда евро. Този обем на продажбите се e сринал с 67% през 2020 г., тъй като международните пътувания на практика бяха спрени през първата година от пандемията Covid-19.
Тази година, тъй като ограниченията за пътуване продължават да засягат много страни по света, продажбите бяха с около 69% по-ниски от 2019 г. до края на септември, според данните, предоставени от изследователите Travel Data + Analytics (TDA). Данните на TDA, които се базират на продажби, направени чрез 1750 туристически агенции, уебсайтове на големи туроператори и онлайн туристически агенции (OTA), все още не включват последния месец на туристическата 2020/21 година, който продължава до 31 октомври 2021 г.
Фибиг обясни, че пълната загуба на зимния туристически сезон 2020/21 и локдауна в Германия до пролетта са ударили особено силно туристическата индустрия. Тези загубени продажби не могат да бъдат компенсирани от късните резервации през последните няколко месеца, подчерта той. Продажбите за летен сезон 2021 г. (май – октомври) в момента са с 56% по-ниски, отколкото за същия период на 2019 г., показват данните на TDA.
“Още една трудна година е зад гърба ни. След зимния локдаун, възходът най-накрая дойде през лятото”, коментира той. „Клиентите направиха предимно резервации в последната минута или само няколко дни преди почивката си през последните няколко месеца.“
Данните на TDA показват, че германците са резервирали в много кратък срок преди самата си почивка това лято, като 55% от резервациите през юли и 61% през август са с период от четири седмици преди почивката. Тази тенденция продължи и през септември s 55%.
По-голямата част от тези късни резервации са за средиземноморски дестинации, водени от Испания, Гърция и Турция, според анализа на TDA. Търсенето е било много голямо и за сухопътни дестинации в Германия, Австрия и други съседни страни, които са лесно достъпни с кола, влак или автобус. Големите губещи отново бяха дестинациите на дълги разстояния със 73% спад в продажбите спрямо 2019 г. и круизите (-67%).
„Тези спадове засегнаха по – специално туристическите агенции, тъй като тези организирани почивки изискват много съвети и поради това като цяло са по-търсени в туристическите агенции“, коментира DRV.
Президентът на DRV каза, че в момента е невъзможно да се направи прогноза за цялата туристическа година 2021/22 (до следващия октомври), тъй като това зависи от развитието на пандемията в Германия и други важни дестинации.
„Очакваме подем едва през второто тримесечие (на 2022 г.). Оборотът, близък до този преди пандемията, ще дойде най – рано през 2023 г.“, прогнозира той. Проучване сред 550 членове на DRV в средата на октомври показа, че близо 60% очакват да се върнат към нивото на продажбите си от 2019 г. едва през 2023 г., докато една трета не виждат това преди 2024 г.