fbpx

Ограничен бюджет за туристическа реклама на България за 2022

Националният съвет по туризъм прие на онлайн заседание Годишната програма за Национална туристическа реклама 2022. Съветът беше открит от министъра на туризма Стела Балтова. В навечерието на предстоящия зимен сезон е важно отново да си напомним, че на първо място трябва да поставим сигурността на туристите, да отчетем предизвикателствата и да начертаем съвместните ни цели, защото само заедно ще можем да преминем през трудностите, заяви в обръщението си към участниците министърът. 

„Туризмът е сектор, за който е от изключително значение всички държавни и местни институции, контролни органи и представители на бизнеса да работят в синхрон. Само по този начин можем да гарантираме сигурно пътуване и почивка за туристите, както и спазване на правилата“, заяви Балтова. Тя използва повода, за да благодари на присъстващите за извършеното досега и за партньорството. „С туризма са свързани много институции, организации и структури от различни ресори, контролни органи и местната власт. Разчитам на Вашата експертиза, за да бъде страната ни сигурна дестинация за българските и чуждестранните гости, които ще изберат именно България за своята почивка и ваканция„, категорична бе министър Балтова.

Министърът представи анализ на сезон Лято 2021. Около 4,4 млн. туристи са пренощували в местата за настаняване през летния сезон, като от тях българите са били 2,8 млн., а чужденците – около 1,6 млн. Относно различните чужди пазари министърът посочи данни, според които за периода май-септември 2021 г. 642 хил. румънски туристи са избрали България за своята почивка, на второ място се нарежда Полша – 149 хил., Германия – 141 хил., Украйна – над 99 хил., Чехия – 88 хил.

„Не трябва да се спираме пред това, че има пречки, а да работим за бъдещото развитие на сектора. И освен за устойчивост, трябва да работим и за постигане на целите на Зелената сделка и т.нар. кръгова икономика. Важно е да създаваме условия и за достъпен и по-устойчив транспорт и по-добра свързаност, както и да  разширяваме възможностите за почивки и пътувания извън сезона“, бе категорична министър Балтова.

В рамките на заседанието заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева представи Годишната програма за национална туристическа реклама 2022. Сред основните цели в маркетинговата дейност на Министерство на туризма за 2022 г. са интелигентното планиране на националната имиджова, продуктова и регионална реклама и ефективното и ефикасно разпределение на силно ограничения бюджет. За да гарантира тяхното практическо приложение, институцията е идентифицирала необходимостта от провеждането на специализирани маркетингови проучвания и анализи, чието портфолио да осигури и оформи една визионерска рамка за реализиране на маркетинговите дейности на Министерство на туризма.

С конкретните анализи и проучвания се цели да се получи актуална информация за определени показатели, които се отнасят за туристическия сектор на национално и международно ниво и отразяват нови тенденции, микро и макроикономически променливи, включително фактора на COVID-19. Това ще подпомогне разработването на краткосрочни и средносрочни рекламни кампании за повишаване на ефективността на националния маркетинг. Предвид новите тенденции и нагласи в туристическата индустрия, през 2022 г. основни акценти в маркетинг дейностите на Министерство на туризма ще бъдат насърчаване на вътрешния туризъм и входящия туристопоток от съседните и генериращи пазари; дигитална реклама ще съпътства всяка рекламна кампания на национално и международно ниво, както и кросмедиен таргетиран подход – избор на комуникационни канали, формати и аудитория.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.