Слуховете за сливане на хотели Accor и IHG отново са в заглавията на световните медии за потенциална връзка, която би довела до най-голямата хотелска компания в света.
Времето за такава сделка, която би била най-голямата в хотелиерството, откакто Marriott придоби Starwood през 2016 г., изглежда съмнително в момента, твърдят анализатори. Но е интересно да се размишлява върху “брака” на тези два гиганта в гостоприемството и как това може да се промени или по-вероятно да не промени цялостната хотелиерска индустрия.
Дори когато пандемията разтърсва индустрията, основите може да не са подходящи за такова мега сливане. Докато ограничената рентабилност в авиоиндустрията намалява броя на големите авиокомпании по света през последните 20 години, същата практика на сливане е малко вероятно да се разпростре скоро и върху хотелите.
„Въпросът при авиоиндустрията е, че рентабилността стана доста ниска и тя трябваше да се слее и консолидира“, каза Ричард Кларк, старши анализатор в Bernstein. „Не мисля, че хотелиерството има този проблем. Все още е възможно един добър, малък, самостоятелен хотел да бъде печеливш.”
Hilton е най-бързо развиващата се от четирите големи хотелски компании, която включва също Marriott, IHG и Accor и не е извършила сливане или придобиване от повече от 20 години.
„Когато се случи сливането на Marriott и Starwood, всички си мислеха, че това ще даде начало на консолидация в хотелиерството”, добави Кларк. „Всички си мислехме, че IHG ще се слее с Wyndham, че Hilton ще се слее с Hyatt и нищо от това не се е случило.“
Докато сдвояването на Accor и IHG остава силно спекулативно в момента, действително сливане би “катапултирало” обединените хотелски вериги над Marriott, за да се превърне в най-голямата хотелска компания в света с над 1,6 милиона хотелски стаи.
Към края на второто тримесечие на 2020 година Marriott, най-голямата компания в хотелиерската индустрия, разполага с 1,4 милиона стаи. Понастоящем компанията се оценява на около 33 милиарда долара.
Източник: skift.com