Една от големите технологични компании, които правят проучвания в сферата на хотелиерството и туризма Koddi, публикуваха данни от последното си изследване, как се променя търсенето на почивки и хотели в Европа през последните седмици, както вътрешно, така и международно търсене. Представяме ви анализа на Koddi.com.
За първи път, откакто започна блокирането на страни и граници в цяла Европа, започваме да наблюдаваме увеличаване на търсенето на хотели, което показва, че пазарите навлизат във фаза на възстановяване.
Тъй като държавите по света постепенно облекчават своите ограничения и карантинни указания, по-задълбочено ще разгледаме петте най-големи туристически пазара в Европа: Германия, Италия, Франция, Испания и Великобритания. Наблюдението на тези страни ще ни даде по-добър поглед върху цялостното възстановяване на пазара.
Германия: Германия позволи на малките предприятия да възобновят дейността си на 20 април, стига клиентите да поддържат препоръчителната мярка за социално дистанциране. Германия започна откриването на училищата на 4 май. Въпреки това правителството удължи забраната за международни пътувания поне до 15 юни.
Италия: От 4 май, хората в Италия вече имат право отново да напускат домовете си, за да се разхождат и да посещават роднини. Освен това на ресторантите ще бъде разрешено да се отворят отново за takeaway (доставка до дома), а някои магазини вече могат да възобновят дейността си. Италия позволи на някои отрасли да подбновят работа в края на април, включително бизнеси свързани с ИТ.
Франция: Докато Франция започна да облекчава мерките си за блокиране на училищата и бизнеса на 11 май, правителството обяви, че извънредното положение, наложено в края на март, ще бъде удължено с още два месеца, до 24 юли. Онези, които пътуват във Франция извън континентална Европа, могат да бъдат подложени на двуседмична карантина, но подробности все още не са обявени.
Испания: Испания е насочена към постепенното си отваряне в средата на май. Извънредното положение на страната вече изтече на 9 май и не е подновено. Докато някои служители вече започват да се връщат на работа, мерките, ограничаващи движението, все още са в сила и децата се допускат навън за ограничено време всеки ден.
Великобритания: Тъй като смъртните случаи на Обединеното кралство сега са над тези в Италия, правителството не е обявило официална дата за прекратяване на карантината. Премиерът Борис Джонсън обяви преди няколко дни, че туристи, които се връщат от почивка и посетители на Великобритания, ще трябва да бъдат в задължителна 14-дневна изолация.

През седмицата от 27 април до 3 май има увеличение от + 9.36% в търсенето на хотели спрямо 20-26 април. Ето допълнителна разбивка по държави: Германия + 15,43% Обединеното кралство + 13,73% Франция + 4,99% Италия + 3,48% Испания + 1,16%

Всички търсения на вътрешните пазари нарастват от седмица на седмица за всяка държава (сравнявайки 27 април – 3 май и 20-26 април), като Германия и Великобритания показват най-положителните резултати. Докато страните бавно отварят магазини и изпращат ученици обратно на училище, по-строгите мерки на границите продължават да съществуват. Като цяло наблюдаваме по-нисък темп на растеж на международни търсения спрямо вътрешни. Оттук се оформя и мнението, че през 2020 година вътрешния туризъм на страните ще е значително по-развит, отколкото международния. Много държави вече се ориентираха с рекламни кампании, които насърчават хората да изберат страната си за почивка.

Търсенията за почивка last minute, както и 2-7-дневния прозорец за резервиране се увеличиха през седмицата на 26 април, заедно с 8-30-дневния прозорец за резервации. Тъй като хотелите отварят вратите си отново, очаква се да видим увеличение на търсенето за вътрешен туризъм през следващите няколко седмици, особено за пазари като Германия и Испания, които облекчават ограниченията през първите две седмици на месец май.

По-малките пазари
При Австрия, Белгия, Холандия и Швеция също се наблюдава обещаващо увеличение на търсенето. Швеция е интересен случай, тъй като не наложи карантина, насърчавайки хората да се дистанцират социално, а не да го налагат. Училищата все още са отворени, както и магазините и ресторанти.

Пет от най-големите пазари, с изключение на Великобритания, ще започнат да облекчават ограниченията от средата на май нататък. С наближаването на тези дати Koddi ще наблюдава промените в търсенето, докато фазите на възстановяване се разгърнат в цяла Европа. Koddi ще публикува допълнителна информация в следващите седмици, като ще начертае промени в поведението на потребителите в отговор на вируса, какво можем да очакваме от повишаване на вътрешното и регионалното търсене, както и потенциалното въздействие на втора вълна на Covid-19.
Източник: Koddi