Подемът на немските туристически агенции продължава: След месеци на пълен застой, облекчаването на ограниченията за пътуване и продължаващите ваксинации значително повдигнаха настроението в германските туристически агенции през юни. Ситуацията с продажбите се подобри значително, докато бъдещите очаквания дори достигнаха рекордно високо ниво.
Намаляващите нива на Covid-19 инфекции и по-добрите условия за пътуване възстановиха надеждата за германските туристически агенти- все повече дестинации са отворени за бизнес и както туроператорите, така и доставчиците обявяват разширяване на своите предложения. Според текущия климатичен индекс на продажбите на туризъм за май 2021 г., записан от консултантската агенция Dr. Fried & Partner, очакванията на туристическите агенти (Erwartung- в таблицата по-долу) за следващите шест месеца достигат ниво на индекс от 134 през юни – голям скок и несъмнено най-високото ниво от началото на индекса през 2005 г.
Процентът на анкетираните, които очакват търсенето на туристически услуги да се увеличи през следващите 6 месеца, вече се е увеличил повече от два пъти от 21,4% през април до 45,9% през май – сега той е скочил до 78,9% през юни.
И текущата ситуация с продажбите (“Geschäftslage”) също се подобрява. Докато май отбеляза първия месец от пролетта на 2020 г., когато туристическите агенти описаха текущото си състояние на продажбите като „добро“, този процент се увеличи бързо от 0,9% на 15,6%. Нещо повече, делът на агентите, които оценяват ситуацията като удовлетворяваща е почти петкратно увеличен от 8,3% на 40,4%. А процентът на „лошите“ отговори е намалял с повече от половината от 90,8% на 44,0%.