Компанията майка на онлайн туристическа агенция Lastminute.com вярва, че търсенето на пътуване в рамките на европейския й бизнес може да започне да се възстановява от май месец. Подобно на повечето компании, ориентирани към туризма, LM Holding отбелязва значителен спад на търсенето през 2020 г. до този момент. Това се ускори през последните няколко седмици, тъй като европейските държави въведоха мерки за опит за овладяване на огнището на коронавирус.

Но след като от lastminute.com анализираха какво се е случило в Китай, групата смята, че спада на търсенето трябва да продължи само няколко месеца.
„Очакваме хората да започнат отново да резервират ваканции през май, юни, за да достигнат нормално ниво през юли и август“, каза Марко Коррадино, изпълнителен директор на Lastminute.com, при среща с анализатори в четвъртък. Като онлайн бизнес, Коррадино също очаква компанията да се възползва от факта, че повечето хора ще останат у дома през следващите месеци.

„Като чист дигитален проект ще бъдем в по-добра позиция от традиционните туристически агенции, тъй като по-голямата част от хората ще планират и правят резервации си онлайн, защото по принцип те са вкъщи“, каза той. Разбира се, този оптимизъм разчита на хотели и авиокомпании, които все още са наоколо, за да се възползват от всяко възобновяване на търсенето – нещо, което в момента е далеч от гарантираното.
Компанията очаква да получи известна подкрепа по отношение на разходите за труд от различни страни, но в същото време се стреми да намали работното време. За разлика от някои туристически компании с високи фиксирани разходи, в LM Holding те са предимно променливи, което му дава известна гъвкавост във време на криза.