fbpx

Официално: TUI Group получи нова държавна помощ на стойност 1,8 млрд. евро

Световният туристически холдинг TUI Group успя да се споразумее за още 1,8 милиарда евро в пореден пакет от помощи от германското правителство, за да „преодолее пропастта“, възникнала от пандемията Covid-19.

Всъщност тази сума ще позволи на туроператора да осигури ликвидност в случай на продължителен локдаун и ако коронавирусът не отшуми през следващите месеци и основните пазари – Германия и Великобритания не започнат да премахват ограниченията за пътуване. От началото на пандемията компанията вече е получила около 3 милиарда евро държавна помощ от Германия, плюс траншове от частни инвеститори, а общата финансова тежест сега е 4,8 милиарда евро. Към 30 ноември TUI разполага с 2,5 милиарда евро финансови ресурси и кредитни линии, включително наскоро договорения финансов пакет.

Структурите на Алексей Мордашов, която притежава 25% от акциите на компанията, също ще участва в допълнителна капитализация. В същото време принадлежащата му компания Unifirm увеличава дела си в капитала до 30%.

Можете да прочетете повече по темата тук- Добри новини за TUI: Руски милиардер се съгласи да увеличи капитала на компанията

Коментирайки получаването на новия транш, TUI заяви, че „предприема допълнителни предпазни мерки предвид нарастването на инфекциите от есента, строгите ограничения за пътуване в много страни и в резултат на това рязък спад в дълбочината на продажбите“.

„След първите съобщения за успеха на коронавирусната ваксина, TUI очаква пандемията да отслабне през първата половина на 2021 г. и да се увеличи броя на пътуванията“, се казва в изявлението. „Пътуванията продължават да бъдат приоритет за нашите клиенти и ние продължаваме да работим по различни сценарии за увеличаване на търсенето през следващите сезони.“

Изпълнителният директор на TUI Group Фриц Юсен също добави: „Преди пандемията TUI беше много стабилна компания. Пазарът е непокътнат, има търсене. Но от март насам не можем да получаваме значителни доходи. Нашият интегриран бизнес модел ни позволява да бъдем много гъвкави в отговор на краткосрочни промени в пандемичната ситуация, точно както успешно разширихме програмата си за пътуване с няколко седмици през юли след първата вълна. Хората искат да пътуват, туризмът остава развиваща се индустрия и важен сектор за стабилизирането на еврозоната. Финансовият пакет осигурява сигурност, осигурява уверен поглед за бъдещето и подготвя групата стратегически и структурно за периода след пандемията. Цялостният пакет от финансирания от различни партньори показва широката увереност на всички страни в бъдещето на туризма и TUI Group.“

Анализаторите отбелязват, че всеки пакет от помощи е придружен от доста напрегнати преговори с германското правителство, което настоява да се запази нивото на заетост в компанията. От друга страна, подобни условия могат да забавят процеса на дигитална трансформация, върху който компанията обяви фокуса си през май 2020 г. По-специално, компанията напълно ликвидира своята мрежа от физически агенции във Франция и значително намали броя на офисите във Великобритания. Освен това TUI Group продаде круизната линия Marella, която е част от холдинга. Холдингът разреши и продажбата на някои активи. На първо място, хотели и част от флота на дъщерната авиокомпания TUIfly.

Разпределянето на помощите може да донесе известно облекчение и на доставчиците на услуги, които си партнират с туроператора. Много от хотелите не могат да получат заплащане за настаняване на туристи, които са отседнали при тях дори преди избухването на пандемията. Те подписаха споразумение за разсрочено плащане с TUI, според което ТО се ангажира да започне плащания след възстановяване на туристическия поток към определена държава, но това не беше направено, тъй като много от дестинациите бяха затворени.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.