Индустрията на гостоприемството вероятно ще има последици от кризата Covid-19, които ще бъдат “кодирани” в паметта й години наред, но седмица след седмица сектора започва да се възстановява.
Този оптимизъм беше основният резултат от дискусия с участието на изпълнителното ръководство на най-големите световни хотели в света. Виртуалното събитие, чийто домакин беше Центъра за гостоприемство на Ню Йоркския университет Джонатан М. Тиш, включваше президента и изпълнителния директор на Hilton Hotels Кристофър Насета, изпълнителния директор на IHG Кийт Бар, президента на Hyatt Марк Хопламазян и директора на Marriott Арне Сьоренсон, които се събраха заедно да говорят пред студенти по туризъм и хотелиерство.
Ръководителите обсъдиха как се справят с пандемията и сериозната липса на търсене на пътуване. Според Американската асоциация за хотелиерство и настаняване близо 8 милиона американци са загубили работа само в сектора на хотелиерството през април, а индустрията се очаква да загуби повече от 120 милиарда долара през тази година.
Но началото на възстановяването вече се вижда и в много държави пътуването се рестартира на местно ниво, а скоро и много страни в Европа откриват границите си за туризъм. Президентът и изпълнителен директор на Best Western Hotels, Дейвид Конг спомена морски хотел, който е достигнал 100% заетост в деня, когато ограниченията за пътуване са били премахнати в държавата, в която работи. Кийт Бар пък каза, че един от луксозните хотели на IHG във Виетнам е достигнал 80% заетост само с местни туристи.
„Ние в момента имаме два пъти по-висока заетост, отколкото когато бяхме на дъното“, каза Насетта. “За съжаление, това все още не е много високо ниво на заетост.” Заетостта на Hilton Hotels намаля с 13% през април и сега е между около 25% и 30%.
По-рано тази седмица Сьоренсон заяви, че Marriott е надхвърлил 20% заетост в отворените си хотели. В Китай вече са отворени всички 350 хотели на Marriott.
Някои ръководители казаха, че смятат, че бъдещето след Covid ще бъде с по-малко индивидуални хотелски марки под управлението на големи вериги. Marriott ръководи повече от 30 бранда, докато през януари Hilton представи 18-тата си марка, Tempo, „достъпна лайфстайл марка“.
„Не всяки хотелски бранд ще успее да излезе от кризата. Има хиляди хотели, под различни брандове, от всякакъв размер по целия свят, а това е глобална криза“, каза Насета. „Не искам да бъда суров, но ще има победители и губещи. Мисля, че ще има някаква консолидация.”
Сьоренсон на Marriott предложи различна перспектива, заявявайки, че наличието на различни хотелски брандове осигурява лост.
Източник: Adweek.com