fbpx

Навръх 8 март – Защо хотелиерската индустрия се нуждае от повече жени на ръководни позиции

Индустрията на хотелиерството е обширна, постоянно развиваща се, забързана среда с различия между поколенията. Следователно лидерите в хотелиерството са на „първа линия“, за да се изправят пред тази динамична среда. Освен това е добре известно, че гостоприемството е трудоемка и взискателна индустрия, която изисква страст и мотивация на всяко ниво на организацията. Това е и причината лидерите да играят ключова роля в подкрепата, насочването и мотивирането на служителите. Но толкова много хора все още смятат, че добрите лидери често са само мъже.

Според Джулия Кембъл, основател на Жени в хотелиерството (Women in Hospitality) работната сила в сектора на хотелиерството е съставена 55,5% от жени, но все още мъжете доминират, когато става въпрос за ръководни длъжности. В проекта Castell доклад показва, че само 11% от ръководните позиции в хотелските компании (т.е. директор, президент, управител) се заемат от жени. Тоест, шансът една жена да достигне висша ръководна позиция е едно към осем.

Едно от най-големите предизвикателства пред лидерите на хотелиерството е непрекъснатото мотивиране на служителите да реализират най-високия си потенциал. Лидерите предлагат насоки на служителите, да вземат собствени решения, да мислят нестандартно и да решават проблеми. Липсата на лидерство струва много скъпо – ниска производителност, недоволство на клиентите и много други последици.

Историите за успели жени в хотелиерския бизнес показват, че „женското лидерство“ съществува. Жените притежават фактори за успех в управлението, като междуличностни умения, решителност, търпение, приятно поведение и способността да разпознават грешките си и да се извиняват. Освен това, женските лидери и мениджъри се осмеляват да направят революция в управленския стил и култура, като осигурят по-сговорчива и възпитателна среда. Те са склонни да слушат своите колеги, да уважават различни гледни точки и да намират решения на дадени проблеми. Тези характеристики са подчертавани често в научните изследвания.

Много са примерите на успели жени в световната индустрия на гостоприемството. Ето и някои от тях:

Хийтър Бейлсли – Global Loyalty and Partnerships в IHG Hotels & Resorts. 13 годишна кариера в една от най-големите хотелски вериги в света, преминала през множество звена, докато достигне до висока позиция в престижна компания.

Дороти Доулинг – Senior Vice President and Chief Marketing Officer в Best Western Hotel Group. 30-годишната кариера на ветерана в хотелиерството ръководи всички маркетингови и продажбени стратегии, като наблюдава програмата за лоялност на марката, рекламата, връзките с обществеността, електронната търговия и маркетинга.

Лиза Хоуадей – Global Brand Leader в The Ritz-Carlton & St. Regis Hotels & Resorts. Хоуадей работи 12 години в Mercedes-Benz като маркетинг мениджър, преди да се присъедини в хотелиерската индустрия, която определя като „мечтаната работа“.

Александра Яриц – Senior Vice President Brand Management Asia Pacific в Hilton. Опитната професионалистка с повече от 20 години стаж в областта на бранда и корпоративната стратегия. Страстен лидер с доказан опит в постигането на значителна организационна трансформация и резултати.

Стефани Линарц – Президент на Marriott International, най-голямата компания за хотелиерство в света с над 7600 хотела в 133 държави. В ролята си тя отговаря за разработването и изпълнението на всички аспекти на световната потребителска стратегия на компанията, включително брандинг, маркетинг, продажби, управление на приходите, ангажираност на клиентите, технологии, нововъзникващи бизнеси и стратегии за лоялност.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.