Индустрията на хотелиерството е обширна, постоянно развиваща се, забързана среда с различия между поколенията. Следователно лидерите в хотелиерството са на “първа линия”, за да се изправят пред тази динамична среда. Освен това е добре известно, че гостоприемството е трудоемка и взискателна индустрия, която изисква страст и мотивация на всяко ниво на организацията. Това е и причината лидерите да играят ключова роля в подкрепата, насочването и мотивирането на служителите. Но толкова много хора все още смятат, че добрите лидери често са само мъже.
Според Джулия Кембъл, основател на Жени в хотелиерството (Women in Hospitality) работната сила в сектора на хотелиерството е съставена 55,5% от жени, но все още мъжете доминират, когато става въпрос за ръководни длъжности. В проекта Castell доклад показва, че само 11% от ръководните позиции в хотелските компании (т.е. директор, президент, управител) се заемат от жени. Тоест, шансът една жена да достигне висша ръководна позиция е едно към осем.
Едно от най-големите предизвикателства пред лидерите на хотелиерството е непрекъснатото мотивиране на служителите да реализират най-високия си потенциал. Лидерите предлагат насоки на служителите, да вземат собствени решения, да мислят нестандартно и да решават проблеми. Липсата на лидерство струва много скъпо – ниска производителност, недоволство на клиентите и много други последици.
Историите за успели жени в хотелиерския бизнес показват, че “женското лидерство” съществува. Жените притежават фактори за успех в управлението, като междуличностни умения, решителност, търпение, приятно поведение и способността да разпознават грешките си и да се извиняват. Освен това, женските лидери и мениджъри се осмеляват да направят революция в управленския стил и култура, като осигурят по-сговорчива и възпитателна среда. Те са склонни да слушат своите колеги, да уважават различни гледни точки и да намират решения на дадени проблеми. Тези характеристики са подчертавани често в научните изследвания.
Много са примерите на успели жени в световната индустрия на гостоприемството. Ето и някои от тях:
–Хийтър Бейлсли – Global Loyalty and Partnerships в IHG Hotels & Resorts. 13 годишна кариера в една от най-големите хотелски вериги в света, преминала през множество звена, докато достигне до висока позиция в престижна компания.
–Дороти Доулинг – Senior Vice President and Chief Marketing Officer в Best Western Hotel Group. 30-годишната кариера на ветерана в хотелиерството ръководи всички маркетингови и продажбени стратегии, като наблюдава програмата за лоялност на марката, рекламата, връзките с обществеността, електронната търговия и маркетинга.
–Лиза Хоуадей – Global Brand Leader в The Ritz-Carlton & St. Regis Hotels & Resorts. Хоуадей работи 12 години в Mercedes-Benz като маркетинг мениджър, преди да се присъедини в хотелиерската индустрия, която определя като “мечтаната работа”.
–Александра Яриц – Senior Vice President Brand Management Asia Pacific в Hilton. Опитната професионалистка с повече от 20 години стаж в областта на бранда и корпоративната стратегия. Страстен лидер с доказан опит в постигането на значителна организационна трансформация и резултати.
–Стефани Линарц – Президент на Marriott International, най-голямата компания за хотелиерство в света с над 7600 хотела в 133 държави. В ролята си тя отговаря за разработването и изпълнението на всички аспекти на световната потребителска стратегия на компанията, включително брандинг, маркетинг, продажби, управление на приходите, ангажираност на клиентите, технологии, нововъзникващи бизнеси и стратегии за лоялност.