fbpx

МТ проведе среща с мениджърите на FTI Touristik

Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова проведе видеоконферентен разговор с ръководството на германския туроператор FTI Group. От страна на компанията участваха Рихард Бродрехт, изпълнителен директор, Юлия Вьорле, мениджър Маркетинг туристическо партньорство, FTI Touristik GmbH и Лука Пиконе Киодо, директор за Югоизточна Европа, FTI Touristik GmbH.

„Германия е сред най-важните пазари за входящ туризъм за България и FTI Touristik GmbH е един от туроператорите, които са от изключително важно значение за нас. Страната ни разчита на немските туристи и се надявам да сме здрави и следващият летен сезон да бъде по-успешен“, каза министър Николова. Тя коментира, че предвид безпрецедентната криза, породена от коронавирус пандемията,  е изключително важно държавата и бизнесът да обединят своите усилия, за да могат да преодолеят предизвикателствата пред туристическия сектор.

Статистиката сочи, че през 2019 г. броят на германските туристи, посетили България, надвишава 760 000, като нивата на посещенията през последните години са приблизително еднакво високи. Тази устойчива тенденция показва, че последните години германските граждани избират България като дестинация за туризъм, разпознавайки голямото разнообразие и качества на българския туристически продукт, коментира министър Николова. По данни от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) от началото на 2020 г. до 20 ноември т.г. пренощувалите немски туристи в местата за настаняване в цялата страна са почти 90 000, като най–голям брой са отседнали по Черноморието, в столицата и в Пловдив.

Вицепремиерът уточни, че германските туристи традиционно асоциират България с лято, море, обиколни пътувания, културен туризъм и посещават страната предимно през лятната си ваканция. Отличната хотелска база и здравословна храна са само част от преимуществата, които допринасят за популяризирането на страната ни на пазар Германия, посочи министърът. По думите й предимствата на българските морски и зимни курорти, възможностите за оздравителен, балнео, СПА и екотуризъм, автентичността на нашата култура, традиции, обичаи, качествените храни и вина ще бъдат водещ акцент в комуникацията на страната ни и през следващата година.

Пред събеседниците си вицепремиерът подчерта, че правителството на Република България предприе редица мерки, за да подпомогне туристическия бизнес. Една от най-ефективните мерки, специално предназначена за насърчаване работата на страната с водещи международни партньори, е схемата за държавна помощ за подпомагане на туроператори, които предоставят туристически пакети на потребители с крайна точка на пристигане територията на България, информира министър Николова. Субсидия се отпуска за всяка заета седалка за всеки полет, като капацитетът на самолета не е по-малко от 100 места. Държавната помощ е от 35 евро за седалка и всички туроператори, независимо от местонахождението на тяхното седалище, могат да се възползват от отпуснатите средства. Период на действие на мярката е до 31.12.2020 г. Полетите, които ще се извършват през периода от 01.01.2021 г. до 14 май 2022 г., ще са предмет на нова нотификация и одобрение на ЕК съобразно режима на държавни помощи.

Представителите на германския туроператор проявиха интерес към мярката за държавна субсидия, като посочиха, че искат информация за конкретните действия, които трябва да предприемат, за да кандидатстват за помощта. Предстои на експертно ниво да се уточнят детайлите, като специалистите от Министерството на туризма ще съдействат според възможностите си, за да подпомогнат начинанието на компанията.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.