fbpx

МТ проведе среща с шефовете на DER Touristik, запазва се субсидията от 35 евро за туроператори

Министърката на туризма Марияна Николова проведе видеоконферентна връзка с ръководители на един от най-големите немските туроператори „ДЕР туристик“ (DER Touristik Group). „България и Германия имат традиционно отлични двустранни отношения на политическо и експертно ниво“, заяви вицепремиерът

По думите й Германия е приоритетен целеви туристически пазар и партньор на България. Статистиката сочи, че през 2019 г. броят на германските туристи, посетили България, надвишава 760 000, като нивата на посещенията през последните години са приблизително еднакво високи. Министър Николова посочи, че тази устойчива тенденция показва, че последните години германските граждани избират България като дестинация за туризъм, разпознавайки голямото разнообразие и качества на българския туристически продукт.

От името на „ДЕР туристик“ (DER Touristik) в разговора участваха  г-н Сьорен Хартман – изпълнителен директор на DER Touristik Group,  д-р Инго Бурместър – изпълнителен директор за централна Европа, DER Touristik Deutschland, г-н Свен Шикарски – старши вицепрезидент Sun & Beach, DER Touristik Deutschland, г-н Майкъл Кункел – директор продукт България, DER Touristik Deutschland.

В условията на продължаващата пандемия от коронавирус, правителството полага всички необходими усилия да предложи безопасни и сигурни възможности за обмен на туристи при спазване на всички  противоепидемични мерки, информира още вицепремиерът. По данни от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) от началото на 2020 г. до средата на октомври пренощувалите немски туристи в местата за настаняване в цялата страна са малко над 81 000, като най – голям брой са отседнали по Черноморието, в столицата и в Пловдив.

През следващата година ще може да се реализират туристически пътувания, дори при пандемична обстановка, коментираха представителите на компанията. Те откроиха като основен приоритет поддържането и прилагането на хигиенните мерки. По думите им България е приоритетен пазар за тях и те ще продължат да инвестират в развитието на дестинацията. Според тяхната информация около 130 хил. германски туриста пътуват до страната ни чрез тях.

Представителите на компанията поздравиха министъра за последователната и активна дейност след поемането на поста, както и за усилията, които се полагат за подпомагане на сектор туризъм. Бих искала да Ви уверя, че сме взели всички необходими предпазни мерки и прилагаме строг ежедневен контрол, за да гарантираме безопасността на нашите немски гости по време на тяхната ваканция и почивка в страната ни през всеки от четирите сезона, заяви министър Николова. Тя допълни още, че във всички хотели, ресторанти и други обекти стриктно спазват всички противоепидемични мерки на Министерството на здравеопазването и препоръките на Световната здравна организация, срещу разпространението на COVID-19.

Представителите на „ДЕР туристик“ откроиха като положителна инициативата на отпусната държавна субсидия от 35 евро на седалка за туроператори ползващи чартърни полети и посочиха, че това ще окаже благоприятен ефект за насърчаване на пътуванията през следващата година. Вицепремиерът от своя страна ги информира, че програмата ще се запази и през 2021 година, като се работи  нова нотификация и одобрение на ЕК съобразно режима на държавни помощи.

Вицепремиерът представи пред събеседниците си различните рекламни активности, които Министерство на туризма реализира на немския пазар. Германия остава сред най-важните пазари за входящ туризъм за България и DER Touristik е един от туроператорите, които са от изключително важно значение за нас, посочи министър Николова. И допълни, че страната ни разчита на немските туристи и се надявам да сме здрави и следващият летен сезон да бъде по-успешен.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.