fbpx

Министърката на туризма проведе среща с Националеният борд по туризъм

Заместник министър-председателят по икономическата и демографската политика и министър на туризма г-жа Марияна Николова започна поредица от работни срещи с представители на туристическия бранш.

Още в първия ден на встъпване в длъжност, вицепремиерът разговаря с представители на Националният борд по туризъм (НБТ) и Българска асоциация на заведенията. В началото на срещата министър Николова представи вижданията и приоритетите си, които ще са в основата на работата, както и конкретни инициативи, с които да се подпомогне секторът, който е един от най-засегнатите от кризата причинена от пандемията.

Представителите на НБТ подкрепиха изложените от министъра идеи и проблеми, като основни, важни и актуални, пред които браншът в момента е изправен. Акцент в дискусията бяха както конкретни мерки, които са необходими да се реализират в най-кратки срокове, така и активности, в средносрочен и дългосрочен план, за които бизнесът очаква подкрепа от държавата. Двете страни се договориха да започне незабавна комуникация по поставените актуални въпроси с цел намиране на най-благоприятни и бързи решения на всеки един от поставените проблеми.

В срещата от името на НБТ участваха д-р Полина Карастоянова, Мартин Захариев, Жулиета Серафимова и Антоанета Тодорова. Те поискаха ускоряване на процедурата за субсидиране на чартърните полети с чуждестранни туристи, които пристигат в България. Тя се бави и все още не е стартирала въпреки, че вече сме в средата на летния сезон.

Националният борд по туризъм настоява за по-сериозна реклама на България на вътрешния и на международните пазари. Освен това да се работи в посока, че страната е безопасна за туризъм дестинация. За целта предлагат да се направи секция на английски език на официалния сайт на България, която да предоставя актуална информация за пандемията в страната и взиманите мерки. НБТ иска държавата да поеме разходите по карантинирането на пристигналите чуждестранни туристи, които трябва да останат в хотела. Такава практика прилагат в Гърция, Испания и Италия. Вицепремиерът Николова се ангажира да бъдат разгледани бързо предложенията на бранша и в най-скоро време да бъдат реализирани. „Ще засиля контактите с министрите на туризма от държавите, от които приемаме най-много туристи и ще проведа разговори с посланиците им в България“, отбеляза Марияна Николова.

Втората среща на вицепремиера беше с Ричард Алибегов, председател на Българската асоциация на заведенията. На нея бяха обсъдени детайлно основните проблеми, на един от най-засегнатите сегменти на туристическия бранш, за който според думите на господин Алибегов до момента е имало най-слаба чуваемост. Той представи конкретни проблеми, стоящи пред повечето представители на сектора, за които намесата на държавата в лицето на министър Николова би било крайно необходимо. Алибегов настоя държавата и бизнесът заедно да реагират срещу негативната реклама на България. Освен това да се направи райониране на курортите, в които да е ясно кои са забавления и кои са само за отдих.

Двете страни се договориха за експертна среща, която ще се проведе на 28 юли, в която ще участват по-голям брой представители на асоциацията от различни региони, включително от морските и планинските ни курорти. Нейната цел е дискутираните вече проблеми и възможни решения да бъдат детайлизирани и съгласувани. В разговорите стана ясно, че вижданията на вицепремиера Николова за мерките, с които браншът трябва да бъде подпомогнат съвпадат в голямата си степен с очакванията на представителите на Българската асоциация на заведенията.

Източник: /www.tourism.government.bg

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.