fbpx

Микромениджмънт в хотелиерството – демотивация, слаби лидерски качества и загуба на качествени кадри

В практиката на управлението на хора има характерно поведение, известно като “микромениджмънт”. Ръководителят, който микроменажира, обичайно се меси прекомерно в работата на подчинените си, следи твърде изкъсо как работят и докъде са стигнали със сроковете и етапите. Този тип мениджър постоянно се стреми да контролира и знае всичко, което както сега ще разберете е най-грешното нещо, което един управляващ може да направи и което води до непоправими последствия за екипа.

5 steps to eradicate micromanagement Микромениджмънт в хотелиерството - демотивация, слаби лидерски качества и загуба на качествени кадри

Симптоми на микромениджмънта

Можем да кажем, че един ръководител проявява типични симптоми на микромениджмънт, ако той:

  • Не делегира, дори когато има служители, за които делегирането е правилният ход
  • Намесва се непрекъснато в работата на подчинените си, иска от тях твърде честа обратна връзка и следи как се справят на всеки малък етап или стъпка
  • Поправя малки грешки на сътрудниците си и се занимава с дреболии, вместо да гледа основните приоритети и голямата картина
  • Обезкуражава служителите си да вземат самостоятелни решения, ако не са съгласувани с него
  • Рядко е доволен от работата и резултатите на служителите

Обвиненията за микромениджмънт обикновено идва под формата на служител, който чувства, че е бил подкопаван, подценяван или просто недооценен. От гледната точка на мениджъра, той не е направил нищо лошо. В крайна сметка той е шефа и в края на деня е този, който е отговорен за успеха или провала на хотела.

В такъв случай защо това е толкова голям проблем? Големият проблем е, че въпреки че мениджъра е отговорен за резултатите и общата картина на продукта, той има нужда от екип, който да накара да работи. За целта всеки член на екипа трябва да разбере ролята си и да знае, че има ценен принос за целите на компанията.

m872fo500qz31 Микромениджмънт в хотелиерството - демотивация, слаби лидерски качества и загуба на качествени кадри

Микромениджмънтът подбива концепцията за целия екип, защото показва на служителите, че техният принос е незначителен. Още по-лошото е, че оставя у тях впечатлението, че не им вярвате да вършат работата, за която сте ги наели, а без доверие ще ви е трудно да постигнете успех.

Ако обаче вече сте изградили навик да микроменажирате служителите си, добрата новина е, че можете да промените. Първата стъпка към промяната е вземането на съзнателното решение да „прережете кабела“, тоест да дадете на служителите си свободата, от която се нуждаят, за да вършат работата си без постоянен надзор. Моралът на служителите ще се подобри, а добрите резултати и новите идеи няма да закъснеят.

Прочетете повече за съветите на Арне Соренсън от Marriott за трите най-важни сегмента за успешен мениджмънт в хотелиерството: Арне Соренсън от Marriott: Изслушване, упълномощаване и общуване – трите сегмента на успешния мениджмънт и бизнес

Грешките и провалите са част от живота. Така че въпросът не е дали вашите служители ще правят грешки или не (а те ще го направят, понеже всеки греши), а по-скоро как реагирате на тези грешки, когато се появят. Всеки успешен собственик или директор на хотел ще ви каже, че провалът може да бъде чудесно обучение. Ако третирате грешките на служителите си като опит за обучение, те ще ви уважават за това. Но ако използвате грешките им като извинение, за да управлявате чрез микромениджмънт те ще ви напуснат. Младите и талантливи кадри, на които предстои бляскаво бъдеще в хотелиерството имат нужда от ментор, мотиватор и лидер, който да ги вдъхнови и да им помогне да развият качествата си.

Избягването на микромениджмънта не означава, че трябва да спрете да управлявате хотела и екипа си. Напълно разумно е да очаквате резултати и периодични отчети за напредъка от вашите служители. Можете и трябва да продължите да следите какво се случва на работното ви място, но колкото се може повече се опитайте да го направите от разстояние.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.