Пандемията COVID-19 постави на изпитание устойчивостта на хотелските компании и техния капацитет за иновации. Ограниченията за пътуване и новите потребителски тенденции, повлияни от социалното дистанциране и опасенията за здравето и безопасността, означават, че компаниите трябва да внесат иновации, за да се адаптират към настоящата бизнес среда.
В светлината на това развитие, Meliá Hotels International, една от 20-те най-големи хотелски компании в света, се възползва изцяло от своето ноу-хау, инфраструктура и цифрови възможности, за да проучи нови бизнес възможности.
Хотелската компания използва своето ноу-хау и лидерство в сегмента “bleisure” (хотели, проектирани да съчетават както бизнес, така и отдих), за да пусне нови продукти, които позволяват на клиентите да работят дистанционно от своите хотели, като същевременно се наслаждават на всички удобства на хотела. Продуктът отговаря на нарастващото търсене от компании и хора, които се нуждаят от добре оборудвано, удобно и безопасно пространство, за да извършват работата си без никакви разсейвания и в неприкосновеността на личния живот.
„Идеята е стартирана в селекция от хотели „bleisure“ в градските дестинации, които търсят нови начини за увеличаване на нивата на заетост и приходи, поради липсата на бизнес пътувания и ограничения за пътуване, като се фокусира върху местния пазар като основна цел“, обяснява Андре Жерондо, главен оперативен директор в Meliá Hotels International.
Пилотните хотели за продукта в Испания са Meliá Madrid Serrano, Meliá Palma Marina (Майорка), Meliá Sevilla, Meliá Lebreros (Севиля), Meliá Bilbao, Meliá María Pita (Ла Коруня), INNSiDE Zaragoza, Hotel Valencia Oceanic и TRYP Barcelona Аполо. Извън Испания, участващите хотели включват ME London (Обединеното кралство), ME Milan (Италия), Meliá Düsseldorf (Германия) и INNSiDE Ню Йорк, наред с други.
Пакетът “Day Stay” включва използване на хотелска стая, сертифицирана като безопасно пространство чрез програмата Stay Safe with Meliá и оборудвана с всички удобства, необходими за работа, както и неограничен високоскоростен Wi-Fi, маска и хидроалкохолен гел, безплатен бутилка вода, кафе, чай, фитнес топка, печатни услуги и 10% отстъпка в ресторантите на хотела. Клиентите също така получават безплатен достъп до басейна, фитнес залата и зоната на покрива и могат да ползват други услуги като детски кът, рум сървис, минибар, паркинг, трансфери или коли под наем срещу допълнително заплащане.
Компанията е проучила и нови възможности в курортните хотели и финализира подробностите за стартирането на ново изживяване “Long-Stay Workation”. Както подчертава Андре Жерондо, „работата от разстояние предоставя възможност за създаване на нов дългосрочен хотелски продукт, който за служител или клиент е вид стимул, тъй като им позволява да създадат офиса си на плажа и да се насладят на цялата туристическа инфраструктура, създавайки перфектен баланс между работата и личния им живот и всички съпътстващи емоционални ползи”.
Иновативните услуги са специално разработени за три вида туристи: тези, които са на почивка в хотела и искат да удължат престоя си за да работят, тези, които са в командировка и искат да останат още няколко дни на почивка в дестинацията, и тези, които работят на непълно работно време и искат да прекарат част от деня, наслаждавайки се на хотела и дестинацията. Програмата скоро ще стартира в селекция от ол инклузив хотели в Карибите и Испания, като предлага допълнителни 10% отстъпка от цените на стаите за престой над 14 дни и 20% за престой над 21 дни.
Източник: Melia International