Marriott International, най-голямата хотелска верига в света се върна на рентабилни нива през третото тримесечие, тъй като туристическата индустрия влезе във “възстановителен режим” през лятните месеци след спада на пандемията COVID-19.
Нетната печалба на Marriott през юли-септември е била 100 милиона долара, или 31 цента на акция, в сравнение с 387 милиона долара, или 1,16 долара на акция, за същия период година по-рано, съобщиха от компанията.
Приходите на компанията са намалели с 57,3% до 2,25 млрд. долара. Експертите прогнозираха 2,22 млрд. долара. Приходите от налична стая (RevPAR) през юли-септември са намалели с 65,9%. Това обаче се оказа по-малко значителен спад, отколкото през второто тримесечие (84.4%).
Заетостта на хотелите е спаднала с 40,8 процентни пункта спрямо третото тримесечие на миналата година – до 35,1%. В хотелите в Северна Америка показателят RevPAR е спаднал с 65,4%, заетостта – с 40,3%, до 37%. В Европа те са намалели съответно със 78,6% и 58,7% до 20,8%.
Главният изпълнителен директор на Marriott Арне Соренсън заяви, че времето за пълно възстановяване на бизнеса остава непредсказуемо. Според него в момента 94% от хотелите на веригата са възобновили работата си в света.
Marriott International управлява над 7 хиляди хотела в 131 държави под 30 бранда. Сред най-известните хотелски вериги на компанията са Ritz Carlton, Courtyard, Residence Inn, Marriott, St. Regis, Le Meridien, Sheraton, Four Points.