От години най-големите играчи в туристическата индустрия призовават пътуващите да направят резервацията си директно. Но на по-малките играчи често им липсва ноу-хау, за да направят същото. Наскоро обаче технологичните гиганти дебютираха с инструменти, които се стремят да изравнят условията за конкуренция на големи и малки туроператори и по-малки хотелски компании.
През последните години големите хотелски вериги провеждат шумни кампании за директен маркетинг. Но по-малките хотели в Европа не успяха да постигнат нужните резултати. Директните резервации могат да бъдат по-трудни за реализация в по-малки хотелите и хотелски компании, отколкото за по-големите.
Между 2014 г. и 2018 г. директните онлайн резервации са се свили от 27 на 21 процента, според проучване на D-EDGE сред повече от 600 малки и средни хотели.
Един от основните конкурентни недостатъци на по-малките хотели е оптимизацията на търсачките. Доскоро, когато потребителите въвеждаха заявки за търсене,алгоритъма на Google изкарваше на предни позиции предпочитани от тях сайтове, които имат „авторитет, уместност и доверие“. Но в края на 2019-та година, Google размести своите методи, за да разбере по-добре контекста на това, което потребителите търсят. Google нарече това „един от най-големите скокове, напред в историята на търсенето“.
След промяната компаниите, които постигаха резултати в Google с техники за оптимизация на търсачките, базирани на стария подход, видяха, че стойността на техните усилия намалява. Сред загубилите от това изменение са Expedia Group и Tripadvisor. По-малките хотели вече могат да се възползват от по-новите, по-равнопоставени условия, като оптимизират своите страници за така наречените търсения, базирани на намерения.( intent-based searches) Компании като Pegasus, NextGuest Digital и WIHP са някои от доставчиците на технологии, които казват, че могат да помогнат на хотелиерите да получат повече препоръки за търсене и да конвертират повече потребители, защото използват най-новите и най-добри практики.
Един пример за източник на директни резервации е и от така наречения ефект на билборд(billboard effect), при който потребителите научават за хотели, докато пазаруват на сайтове на трети страни като Expedia или Booking.com, а след това понякога избират да резервират директно. С две думи- безплатна реклама. Проучвания на Cornell University и на други места сочат, че директните резервации се увеличават с 8 до 26 процента, когато всички онлайн канали представят информацията за хотела по същия, точен и ярък начин. Изключително важно е вашето място за настаняване да е представено еднакво добре и впечатляващо във всички канали,в които сте избрали да пуснете продажби.
Източник: Skift