fbpx

Луксозните пътувания след Covid-19: Новите клиентски профили и любими дестинации

Пазарът на луксозни пътувания не успя да избегне последиците от Covid-19 пандемията, което причини появата на нови тенденции. Консултантската фирма Elefant Travel проведе проучване, което има за цел да оцени въздействието на COVID-19 върху луксозния туризъм в световен мащаб, да определи профила на новия луксозен клиент и бъдещите тенденции за пътуване след пандемията.

Изследването е проведено чрез интервюта с 19 от най-добрите луксозни туристически агенции в света, разположени в Обединеното кралство, Дания, Швейцария, Франция, Германия, Люксембург, Италия, Португалия, Испания, Русия, Турция, Арабия Саудитска Арабия, Йордания , Обединени арабски емирства, САЩ, Индия, Япония и Хонконг.

Проучването показва, че при 63,2% от всички агенции обемът на продажбите е спаднал с повече от 80% през 2020 г. в сравнение с 2019 г. През 2020 г. 84,3% от луксозните туристически агенции отчитат по-малко от 1100 клиенти годишно, докато над 50% регистрират спад под 300 клиенти през 2020 г. в сравнение с предходната година. Като цяло средните разходи на човек са намалели значително, но въпреки спада, 36,9% от всички агенции отчитат средни нива на разходи над 7 000 долара на човек и пътуване.

Най-добрият сегмент пътуващи (тези със средни разходи между 10 000 и 15 000 долара на човек и пътуване) е бил най-силният и дори се е увеличил с 6% през 2020 г. в сравнение с 2019 г. Докато повечето хора са пътували от 1 до 2 седмици през 2019 г., през 2020 г. се наблюдава ръст на кратките пътувания, главно бързи „бягства“ в региона поради строгите ограничения за пътуване.

Що се отнася до най-търсените дестинации от пътниците, докато през 2019 г. те бяха в реда- Южна Африка, Малдиви и Италия; през 2020 г. трите най-посещавани дестинации за луксозно пътуване бяха Малдиви, Дубай и Кения. По отношение на прякото въздействие на пандемията COVID-19 върху заетостта в луксозните агенции в световен мащаб, 37% е трябвало да намалят персонала между 1 и 6 членове, 10% между 6 и 20 души, 36% са запазили работната си сила, а 5% са решили да наемат повече хора.

42% от всички анкетирани агенции продължават да се управляват със собствени финансови резерви, 47% получават държавна помощ чрез заеми или пряка финансова помощ, а 10% кандидатстват за кредити от частни банки. По отношение на инвестициите, 40% от агенциите са инвестирали в маркетинг и връзки с обществеността през 2020 г., докато 16% са се въздържали от всякакъв вид инвестиции. 16% са преценили, че обучението на персонала е от ключово значение, 10% са инвестирали в цифровизация и технологии.

Проучването показва, че 63% от агенциите вярват, че клиентите ще отделят по-малко време за планиране на пътувания от преди, повечето (78,9%) са убедени, че пътниците ще изискват повече услуги от туристическите агенции в бъдеще, отколкото преди пандемията, докато само 10% казват че клиентите ще резервират пътувания по-често онлайн. Що се отнася до ролята на технологията, 73,7% смятат, че тя ще бъде по-важна от отвсякога, а 10,5% са съгласни, че новите технологии ще подобри работата на туристическата агенция.

По отношение на тенденциите, агенциите за луксозни пътувания вярват, че клиентите ще пътуват по-рядко годишно, но пътуванията ще бъдат по-дълги. Като цяло пътуването се очаква да бъде по-скъпо, отколкото преди. Поверителността, изолацията, контактът с природата и дестинациите без COVID, както и устойчивостта и уелнесът ще бъдат най-важните тенденции в бъдещето при резервиране на пътуване или посещение на дестинация.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.