fbpx

Какво могат да научат хотелите от Airbnb и отговора им на кризата с COVID-19?

За повечето хотелиери Airbnb представлява по-скоро заплаха, отколкото модел за подражание. За своите дванадесет години съществуване калифорнийската компания прекрои света на пътуванията, както никой досега. Всъщност, въвеждайки нов тип настаняване, а именно краткосрочни наеми от човек на човек, съоснователите на Airbnb оспориха някои от вековните принципи на хотелиерския бизнес.

В това отношение винаги Airbnb е бил исторически двигател на промяната и развитието в хотелиерството. Дори бихме могли да направим сравнението с още една стъпка, като приравним пристигането на модела Airbnb с огнището на COVID-19, доколкото тези две събития са напълно променили света на пътуванията.

Кризата с COVID-19 обаче удари Airbnb също толкова зле, колкото и останалата част от хотелиерската индустрия: една четвърт от работната й сила трябваше да бъде освободена и компанията очаква резултатите за 2020 г. да бъдат 50% по-ниски от тези за 2019 г. Но вместо да изпадат в самосъжаление лидерите на Airbnb останаха верни на своя поглед, гледащ и мислещ напред и решиха да направят това, което правят най-добре- да се адаптират и да внесат иновации. Като специалисти по управление на промените в света на гостоприемството, те решиха да предприемат конкретни действия за еволюция и растеж, вместо просто да „ближат раните си“. От гледна точка на хотелиерството, струва си да разгледаме по-отблизо реакцията на Airbnb, за да се поучим от една от най-иновативните компании в бранша.

Бърза реакция

Коронавирусът завладя всички и всичко. Въпреки че повечето хора бяха наясно със ситуацията в Китай, почти никое от правителствата не успя да спре бързото разпространение на вируса. Тъй като Airbnb започна да се сблъсква с мерките за блокиране и ограничения на пътуването в много страни, те бяха първите, които трябваше да адаптират продукта си към кризата. Почти веднага компанията започна да подчертава рисковете от пътуване по време на пандемия чрез банер на уебсайта си. Когато ситуацията се влоши на глобално ниво, беше очевидно, че краткосрочните наеми ще бъдат компрометирани в обозримо бъдеще. За да отрази тази нова тенденция, Airbnb напълно обнови уебсайта си за броени дни. При нормални обстоятелства такава промяна ще отнеме месеци, за да се приложи, но ситуацията изискваше много по-бърз отговор.

Какво могат да научат хотелите от Airbnb и отговора им на кризата с COVID-19?

За Airbnb промяната и иновациите не са нещо ново. От предлагането на безплатен подслон по време на урагани, до стартирането на кампании за приемане за справяне със сегрегацията, компанията знае как да преосмисли и адаптира своите предложения към текущите събития. Ситуацията с Covid-19 обаче е от съвсем различен мащаб. Докато предишните инициативи могат да се разглеждат като несъществени в голямата схема на нещата, реакцията на Airbnb на пандемията е новаторска, тъй като тя преоткрива своя бизнес модел.

За да поддържа бизнеса си на повърхността, в свят без почти пътувания, Airbnb реши да изнесе част от услугите си онлайн. Чрез новата функция за онлайн опит (Online Experience feature), потребителите на Airbnb могат да се насладят на широк спектър от дейности от уюта на дома си.

Компанията също така реши да се отдалечи от краткосрочните наеми към по-дългосрочните престои, по-близо до услугите на агенциите за недвижими имоти. За пореден път това решение е пряк отговор на възникващата тенденция на търсене. Чрез преосмисляне на услугите си, за да отговарят на очакванията на клиентите в света след COVID, Airbnb успя да превърне отчаяната ситуация в възможност за растеж и генериране на нови приходи.

xxl 153118604 1 Какво могат да научат хотелите от Airbnb и отговора им на кризата с COVID-19?

Ефективна комуникация

Комуникацията е едно от най-големите предизвикателства по време на кризата с COVID-19. По целия свят правителствата и компаниите се мъчат да намерят правилния начин за предаване на информация. Сред този безпрецедентен хаос, Airbnb избра да предаде послание за солидарност и съпричастност. За тази цел те удвоиха комуникацията по множество канали и включиха топ мениджъри, като главния изпълнителен директор Брайън Чески, за да се изкажат и да покажат по-хуманен подход към пандемията. Airbnb също така създаде новинарски стаи за своите хостове и пътуващи, предоставяйки ключова информация относно тяхната политика по време на COVID. По време на кризата те се увериха, че всички заинтересовани страни, както домакините, така и гостите, бяха адекватно информирани за ситуацията.

Източник: Hospitalitynet

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.