fbpx

Какви са уроците за туристическата индустрия от кризата Covid-19?

Пандемията на COVID-19 все още оказва негативно влияние върху сферата на туристическата индустрия, но туристическите агенти и туроператорите вече работят по планиране за периода след кризата, стана ясно на „виртуалния“ fvw Kongress тази седмица.

И четирите участници в дискусията на тема „Уроци за бъдещето на туроператорите и туристическите агенти“ имаха малко положителни отзиви за текущата ситуация, която се отрази драматично на цялата туристическа индустрия. Освен че продължават да управляват пътя си през продължаващата криза, всички те работят по следкризисни стратегии и планове за възстановяване на бизнеса си, включващи големи промени.

Биргит Ауст, дългогодишният ръководител на веригата туристически агенции TVG, препоръча на туристическите агенти да останат близо до клиентите си по време на кризата. „Това дава най-добрата възможност да научат какво искат клиентите. С тази информация те могат след това да помислят как искат да се позиционират след кризата“, каза тя.

Опитният германски мениджър в туристическата индустрия също имаше някои конкретни предложения за това как да се поучим от кризата. Например туристическите агенти биха могли да започнат да налагат такса за услуги за своите съвети. Ауст подчерта, че не трябва да се притесняват, че това ще бъде недостатък в сравнение с конкурентите. „Когато става въпрос за вашето бизнес съществуване, тогава трябва да оставите това безпокойство настрана. Ако клиентите не искат да плащат за тази услуга, те трябва да резервират някъде другаде“, заяви тя.

Борис Раул, главен изпълнителен директор на Invia Group, която управлява портали като Ab In Den Urlaub, подчерта разходите за онлайн маркетинг и постави под въпрос как те се финансират. „Голяма част от нашите разходи са за онлайн маркетинг, например чрез Google.“, каза той. Но ако клиентът анулира резервацията и порталът не получи комисионна за продажби, той все още трябва да плати на Google разходите за онлайн маркетинг. „Трябва да обсъдим тази тема с туроператорите“, каза той.

Георг Уелбърс, мениджър продажби на туроператора Alltours, имаше различно оплакване: бавно изплащане от доставчици за отменени резервации. „Разбира се, ние веднага върнахме парите на клиентите им, без никакви„ игри “на ваучери или нещо подобно“, каза той ясно.

Получената разлика в ликвидността сега е проблем. „Въпросът за ликвидността със сигурност ще засегне индустрията през цялата следваща година“, прогнозира той. Самият Alltours обаче може да разреши този проблем поради своите парични резерви, подчерта той. „Няма да призоваваме за държавни заеми или плащания“, заяви той. Като цяло туроператорите ще трябва да планират по-внимателно капацитета си в бъдеще, каза Уелбърс. „Ще трябва да внимаваме къде поемаме рискове.“

Източник: fvw.de

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.