fbpx

Какви са очакванията на немския пазар за сезон 2021?

Германският туристически пазар се сви с две трети тази година, тъй като пандемията Covid-19 стопира пътуванията по целия свят, оставяйки туроператорите и туристическите агенти да се надяват на завръщане през следващата година, за да спасят бизнеса си. Понастоящем много компании изпитват сериозни финансови затруднения поради минимални приходи и оцеляват само благодарение на правителствената схема за помощ и друга финансова подкрепа.

Пандемията предизвика исторически спад за германската туристическа индустрия тази година. След добър зимен сезон търсенето се срина през март, тъй като бяха наложени международни ограничения за пътуване. Имаше кратко подобрение от юни нататък, след като глобалното предупреждение за пътуване беше отменено, но това беше прекъснато с подновени ограничения за много дестинации през лятото.

Като цяло приходите от продажби за почивки на туроператори, резервирани чрез туристически агенции и онлайн платформи, са се сринали с 67% за 12-те месеца от ноември 2019 г. до октомври 2020 г., според подробно проучване на TDA за Германската асоциация на туристическата индустрия (DRV). Приходите за лятото бяха още по-зле и се сринаха с 81%, тъй като международните пътувания на практика спряха.

Спадът на пътуванията засегна дестинации в цяла Европа и извън нея. Гърция беше най-резервираната дестинация от германските туристически агенции това лято, но въпреки това претърпя 55% спад в приходите за 2019/20 година, показват данните на TDA. Още по-големи са спадовете в приходите от продажби за други водещи дестинации на близки разстояния, включително Египет (-67%), Испания (-69%), Турция (-77%) и Тунис (-90%).

За разлика от тях търсенето беше по-добро за „сухоземни“ дестинации, до които е лесно да се стигне с кола, въпреки че и те имаха по-ниски продажби от миналата година. Освен вътрешни пътувания в Германия, тези страни обикновено включват Австрия, Италия, Франция, Хърватия и Полша. Спадът на приходите от круизи, които бяха основният двигател на растежа през последните години, беше на сходно ниво с общия пазар това лято.

Тъй като в момента почти няма дестинации, отворени за туристи, перспективите за следващата година остават непредсказуеми. Понастоящем приходите от продажби за зимата 2020/21 (с продължителност до следващия април) намаляват с повече от 70%, показват данните на TDA. DRV обаче оптимистично се позова на „първите леки признаци на надежда“ за лятото на 2021 г. след новината, че ваксините COVID-19 ще започнат да се предлагат през следващите месеци.

Президентът на DRV Норберт Фийбиг каза: „Очакваме също така догонващ ефект, тъй като много хора не успяха да излязат на почивка тази година и го отложиха за 2021 г. Предварителните резервации за следващото лято показват по-голямо търсене както за западното Средиземноморие, така и за дестинации на дълги разстояния“, посочи той.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.