fbpx

Какви мерки се взеха в страните по света в помощ на туризма

Правителствата по света реагираха бързо и силно, за да смекчат въздействието на COVID-19 върху техните туристически сектори, откриха нови изследвания на Световната организация за туризъм (UNWTO). Тъй като много дестинации започват да облекчават ограниченията за пътуване, специализираната агенция на Организацията на обединените нации пусна първия си брифинг за туризма и COVID-19, илюстрирайки усилията, предприети за запазване на работните места и поставяне на основите за възстановяване.

Световната туристическа организация (UNWTO) е водещата международна организация с решаващата и централна роля за насърчаване развитието на отговорен, устойчив и достъпен туризъм.

От началото на настоящата криза UNWTO призова както правителствата, така и международните организации да направят туризма – водещ работодател и стълб на икономическия растеж. От 220 държави и територии, оценени към 22 май, 167 са докладвали, че предприемат мерки, насочени към смекчаване на последиците от кризата. От тях 144 са приели фискална и парична политика, докато 100 са предприели конкретни стъпки в подкрепа на работни места и обучение, както в туризма, така и в други ключови икономически сектори.

Генералният секретар на UNWTO Зураб Пололикашвили заяви: „Решителността на правителствата да подкрепят и рестартират туризма сега е свидетелство за важността на сектора. В много страни, особено в развиващия се свят, туризмът е основен за икономическия растеж и затова е жизненоважно да рестартираме туризма своевременно и отговорно. „

UNWTO установи, че най-разпространената форма на пакети за стимулиране на икономиката, приета от правителствата, се фокусира върху фискални стимули, включително освобождаване или отсрочване на данъци (ДДС, корпоративен данък върху доходите и т.н.), както и предоставяне на спешна икономическа помощ и облекчение за бизнеса, чрез парични мерки като специални кредитни линии с намалени лихвени проценти, нови схеми за заем и държавни банкови гаранции, насочени към справяне с недостига на ликвидност.

Тези политики са допълнени с трети стълб за защита на милионите работни места в риск чрез механизми за гъвкавост, въведени в много страни, като освобождаване или намаляване на осигурителните вноски, субсидии за заплати или специални механизми за подпомагане на самостоятелно заетите лица.

Дестинациите в Европа водят във въвеждането на конкретни политики за рестартиране на туризма. Според последното проучване на UNWTO 33% от дестинациите в региона са въвели специфични за туризма политики. В Азия и Тихия океан 25% от дестинациите са приели рестартиращи политики за туризъм, докато в Америка този дял е 14%, а в Африка – 4%.

В докладната записка се подчертава, че за рестартиране на туризма, възстановяването на доверието в сектора е от решаващо значение. В страните, в които туризмът отново е на път към царуването, най-често срещаните мерки са здравните и санитарни протоколи, сертификати и етикети за чисти и безопасни практики и „коридори“ на безопасност между държавите. Тъй като вътрешният туризъм е приоритет в момента, в няколко страни започват да се появяват промоционални кампании, инициативи за развитие на продукти и ваучери.

Наред с мерките на отделни държави, в информационната бележка са включени и мерките, предприети от международни организации. Европейската комисия, Международният валутен фонд (МВФ) и Световната банка подкрепиха правителствата, по-специално със специални механизми за заеми, както и с техническа помощ и препоръки за възстановяване.

Източник: www.hospitalitynet.org

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.