Негативните заглавия на новините за въздействието на COVID-19 върху туристическата индустрия през последните месеци се появяват навсякъде и ежедневно. Макар индустрията да не се съмнява колко лоши са били нещата, може би малко светлина в края на тунела идва под формата на това как компаниите правят иновации за това, какви биха могли да бъдат нещата напред.
В последния си доклад, освен че предоставя икономически контекст за настоящата мрачна картина в по-голямата част от света, Euromonitor извади примери за иновации, които се включват в ускоряващите се тенденции на цифровизация и устойчивост. Докладът за “Ускоряване на иновациите в индустрията на пътуването след коронавируса” представя картина на текущите настроения на потребителите и казва, че търсенето на туризъм се очаква да отнеме минимум три до пет години, за да се възстанови както обемът, така и стойността.

Докладът заключава, че индустрията трябва да се промени, за да се адаптира към по-ниските нива на търсене. Не за първи път експертите в бранша казват, че компаниите ще трябва да бъдат по-малки и по-стройни, въпреки че някои от бранша предлагат противоположна гледна точка.
В Европа Euromonitor изтъква Aeroguest като една иновативна концепция – приложение, което позволява резервация за хотел,в който престоят е безконтактен (госта ръководи целия си престой през мобилния си телефон) и което също подчертава намаляването на хартията и пластмасата чрез използването на цифровата услуга.
Преминавайки към иновации в Азиатско-Тихоокеанския регион, Euromonitor подчертава LUX Resorts, които използват плаващи слънчеви панели за захранване на остров на Малдивите, намалявайки потреблението на дизел и увеличавайки енергийния капацитет.
Много иновации вероятно ще се появят през следващите месеци, тъй като пандемията все повече се разглежда като шанс да се възстанови и да се подобри индустрията, когато става въпрос за пътуване и неговото въздействие върху света.