fbpx

Как хотелите в Европа се възстановиха след последната голяма криза

Основните икономики в Европа, включително Великобритания и тези в Еврозоната, наскоро потвърдиха това, което вече подозирахме. Икономиките на целия континент влязоха в икономическа рецесия поради въздействието на COVID-19 – въздействие, което беше опустошително за индустрията на хотелиерството.

Краткосрочните ефекти от рецесията на COVID-19 са очевидни, тъй като търсенето на хотели в цяла Европа е спаднало с 55,3% за периода от август до момента. Въпреки това, дори и при наличието на отрицателни прогнози, дълбочината на дългосрочното въздействие остава под въпрос.

За да се вникне по-дълбоко в кризата и да се дадат отговори, трябва да се обърнем към по-малка криза, която може да сочи как пазарите на хотели ще се възстановят през следващите години. Глобалната финансова криза 2007-08 г. (GFC), причинена от избухването на американския жилищен балон, повлия на финансовите институции в световен мащаб и доведе до кризата с ипотечните кредити, европейската дългова криза и Голямата рецесия.

По време на Голямата рецесия световната икономика стана свидетел на най-стръмния си спад след Голямата депресия. За този анализ индексирахме приходите за налично помещение (RevPAR) до 2007 г. за различни ключови пазари в Европа. Това може да се използва, за да се разбере как са повлияни пазарите в краткосрочен план по време на кризата, след кризата и дори по-нататък в дългосрочен план, за да се разбере кога пазарите са се възстановили.

ezgif.com gif maker Как хотелите в Европа се възстановиха след последната голяма криза

И така, как реагираха хотелските пазари в Европа?

Лондон показа силни основи и се оказа устойчив. Всъщност RevPAR (приходи от налична стая) се увеличи през 2008 г., преди да спадне леко през 2009 г., но но последваха години на силен ръст до 2019 г. и началото на пандемията. Търсенето на хотели в столицата на Обединеното кралство в момента е най-ниското за всички времена, тъй като пазарът страда поради зависимостта от международни пътувания. След като обаче международните пътувания се върнат, може би можем да очакваме по-бързо дългосрочно възстановяване в Лондон, тъй като градът доказа, че може да преживее буря.

Берлин и Мюнхен претърпяха спад в RevPAR в годините след финансовата криза през 2008 година, а Мюнхен преживя по-голям спад през 2009 г. И двата пазара достигнаха до нивата на RevPAR преди 2008 до 2010 г., като се възстановиха за изключително кратко време след кризата. Докато други страни в Европа бяха въвлечени по-нататък в криза, Германия се възползва от икономическата си сила дори по време на кризата, предимно на вътрешния пазар, което позволи на хотелите да се възстановят по-бързо от другите в Европа. В икономически план Германия остава мощна сила в Европа и нейният голям вътрешен пазар е помогнал за увеличаване на търсенето спрямо другите страни в Европа през периода на COVID, така че може да се отбележи известен оптимизъм за възстановяване по отношение на германските пазари.

COVID-19 е различна криза от тази, с която се сблъскаха хотелите по време на финансовата през 2007-2008 година, тъй като ограниченията за пътуване и мерките за блокиране оказват сериозно влияние върху търсенето на хотели. Кризата през 2008 повлия на представянето с по-ниски темпове, но ключовите пазари в Европа в крайна сметка се възстановиха. Някои се възстановиха по-бързо от други поради по-силна икономика или вътрешни пазари. За да започне възстановяването на пазарите, заплахата от COVID-19 трябва да бъде значително смекчена. След като това се случи и дестинациите могат да започнат да приветстват пътуващите в хотелите им, ще наблюдаваме възстановяване с различни темпове.

Източник: STR

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.