fbpx

Как хотелите могат да докажат, че са безопасни след коронавируса

„За да стартира отново успешно хотелиерската индустрия, ключът към успеха е да внуши увереност на потребителите, че хотелският комплекс е чист, безопасен и сигурен“, казва Скот Берман, лидер на групата за хотелиерство в Маями. „Тази тема на разговор се превръща в насоки и тези насоки в крайна сметка ще се превърнат в стандарти.“

Някои страни вече започнаха да прилагат това на практика. Както писахме по-рано в 21Hoteliers, Сингапурският съвет за туризъм стартира „SG Clean“, одиторска инициатива, която ще проследи спазването на седем критерии за чистота и безопасност от страна на хотела. Местата за настаняване ще се считат за „SG Clean”, ако успеят да отговорят на всички 7 критерия. За да спечели сертификата за чистота, хотелите ще трябва да назначат мениджър, който да контролира прилагането на чистотата и хигиенните практики, както и да гарантира спазването на здравни и пътни съвети, указания и държавни мерки за COVID-19. Сингапур вече е сертифицирал много хотели – включително Grand Hyatt Singapore. Страната се надява през следващите месеци да регистрира над 37 000 места за настаняване, заведения и атракциони.

Съседна Малайзия реализира своя версия на програмата, наречена „Clean & Safe Malaysia“, чрез която хотелите могат да бъдат обявени за безопасни, след проверка от съответните органи. Ако хотелите могат да предадат съобщението на своите гости, че са регулирани, проверени и одобрени от властите за чисти и безопасни практики, това може да успокои клиентите, които са готови да се върнат в света на пътуванията и почивките, но все още са разколебани от мисълта да отседнат в хотел, с множество други хора.

Остава да изчакаме да видим дали и кога в Европа и Америка ще бъде повдигнат въпроса за сертифициране на хотелите.

Съществуват основни въпроси за това как един хотел може да бъде сертифициран – и кой ще отговаря за този процес. Дали това ще се свежда до местните и държавните власти или тази отговорност ще падне върху отделни хотели или техните по-големи „корпоративни родители“, ако са част от верига?

Дарън Билетер, доцент по маркетинг в училището за бизнес на Marriott към университета в Brigham Young, каза, че страните и фирмите ще имат икономически стимули да се разграничат от конкурентите, като демонстрират, че техните места са безопасни, чисти и оборудвани, за да държат гостите в безопасност.

„Хотелите трябва да инвестират в публичност, за да съобщят промените, които правят, за да могат те да повлияят на процеса на търсене“, обясни Билетер. „Освен това трябва да има цялост на продукта. Компаниите трябва да променят процесите и стандартите си, за да осигурят наистина изключителна чистота и безопасност, иначе към сертификатите няма да има доверие “, завършва доцента от Marriott.

Как именно хотелите ще се променят, за да привлекат повече гости и да ги накарат да се отпуснат и чувстват в безопасност?

Множество политики и стандарти ще се наложи да въведат хотелите, ако искат да отворят и продължат да работят след края на COVID-19. От чекирането на гостите на рецепция, през почистване на стаи и ресторанти, изхранване, комуникация с гостите по време на престоя и до тяхното изпращане обратно вкъщи. Някои хотелски вериги по света, като Marriott и Accor решиха да не чакат правителствата и организациите да създадат протоколи и стандарти за почистване, хигиена на персонала и безопасност на храните и започнаха да разработват всичко сами.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.