Световната хотелиерска индустрия продължава да разширява своите размери дори в най-лошата година за търсене на пътувания. Темпът на строителство и развитие на Hilton постави компанията с един милион стаи в глобалното й портфолио през четвъртото тримесечие, обяви хотелската верига във вторник. Ръстът произтича от строителната дейност, която е в ход, преди пандемията да започне по-рано тази година. Но ръстът на Hilton се откроява с това, че е постигнат чрез изграждане на собствени марки, а не чрез сливания и придобивания като някои от конкурентите му.
„Миналата година беше толкова важна за Hilton, като ние видяхме непрекъснат растеж на нетните единици и разбира се отпразнувахме нашата 100-годишнина. Не че го знаехме по това време, но това беше предшественикът на една от най-предизвикателните години в историята на нашата компания “, заяви изпълнителният директор на Hilton Кристофър Насета в изявление пред Skift.
„Въпреки че индустрията на хотелиерството се сблъсква с предизвикателствата на глобалната пандемия, стратегията за органичен растеж на Hilton продължава да постига резултати, помагайки ни да постигнем невероятните един милион стаи в световен мащаб.“
Постижението на Hilton за растеж го поставя някъде между Marriott – най-голямата хотелска компания в света, която разполага с над 1,4 милиона стаи в края на третото тримесечие, и базираната в Париж Accor – която разполага с близо 748 000 стаи в края на юни. Но портфолиата на Marriott и Accor са частично “подхранвани” чрез предишни дейности по сливания и придобивания. Сливането на Marriott през 2018 със Starwood Hotels & Resorts добави над 1270 места за настаняване към своята колекция.
По подобен начин Accor нараства чрез придобивания. Неговата FRHI Holdings – бившата компания майка на марките Raffles, Fairmont и Swissôtel беше обявена малко след като Marriott обяви плановете си за Starwood. Изглежда, че Hilton тръгва по различен път от своите конкуренти, а Насета дори коментира през 2016 г., преди обединяването на Marriott и Starwood, че неговата компания не се нуждае от мега-сливане, за да остане конкурентоспособна.