fbpx

Изпълнителният директор на TUI Русия: Ще оцелят 15% от туристическите агенции

Около 30% от туристическите агенции няма да могат да продължат да работят поради кризата, свързана с последиците от пандемията. Това каза на 14 август на пресконференция в Турция Тарас Демура, генерален директор на туроператора TUI Русия.

„Мисля, че 30% от пазара ще бъде „почистен“. Вече наблюдаваме този процес: 15-20% от агенциите не са се отворили отново“, каза той.

Причините са същите като за всички представители на туристическия бранш, но разликата е, че малките агенции получиха много по-малко помощ от държавата, отколкото например доставчиците на туристически услуги. Само няколко успяха да получат заеми за заплатите на служителите. Следователно значителна част от туристическите агенции са в състояние на пред банкрут.

„Засега имам по-скоро песимистични очаквания. Страхувам се, че агенциите биха могли да вземат парите на клиентите, но не да ги изпращат към туроператори, а да живеят с тези средства. Сега те се надяват по някакъв начин да се справят с новите продажби, но се страхувам, че мнозина няма да успеят да изплатят паричната разлика“, обясни топ мениджърът на туроператора.

Говорейки за това как туристическата индустрия като цяло ще се промени в посткоронавирусната реалност, Тарас Демура прогнозира, че в нея ще се наблюдават същите процеси, както обикновено след кризата – по-силните играчи ще глътнат или премахнат слабите, олигополът ще стане по-изразен, ще останат 4-5 мощни оператори, които ще притежават 90% от пазара. Според него също ще оцелеят нишовите компании, които ще получат място в туристическия бизнес именно поради тясната си специализация.

Източник: profi.travel

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.