Има признаци за промяна в поведението на пътниците, но изпълнителният директор на Booking Holdings Глен Фогел смята, че пазарът ще бъде по-скоро сходен, отколкото коренно различен, когато пътуванията напълно се възстановят след няколко години.
Тъй като туристическата индустрия се фокусира внимателно върху това дали възстановяването се оформя и кои нови модели на пътуване ще се появят, служителите на Booking Holdings, посочиха повече вътрешен туризъм, отколкото международни пътувания, в страни, в които започва бавно възстановяване на търсенето. Те също така посочиха тенденция за алтернативно настаняване, а не за хотели, когато потребителите резервират поне два месеца предварително. Една от най-големите туристически компании в света, притежаващи марки като Booking.com, Priceline, Agoda, Kayak и OpenTable, започна да усеща реалното въздействие на коронавируса в средата на март и през този месец имаше повече анулации, отколкото нови резервации.
През април според главният финансов директор Дейвид Гулдън, региони като Китай, Хонконг, Тайван и Макао , както и Южна Корея, Виетнам и Германия отбелязват двуцифрени подобрения, но на ниска база. Въпреки това той каза, че няма общ сериозен ръст, тъй като Сингапур например регистрираха сериозен ръст на пътуванията, но след това коронавируса се върна в страната и случаите скочиха.
Изпълнителният директор Фогел отбеляза, че пътуванията ще се възстановят по-късно от другите сектори на икономиката, тъй като възстановяването ще зависи от това дали има ваксина, лечение и колко удобно се чувстват хората при пътуване. Пораждайки противоположна гледна точка, Фогел не споделя мнението на мнозина, като изпълнителният директор на Airbnb Брайън Чески и много други, които твърдят, че пътуването ще изглежда различно в ерата след коронавируса.
„Като цяло пътуванията ще се върнат много подобни“, каза Фогел, като се позовава на комбинацията от хотели и алтернативни места за настаняване в своя бизнес. “Хотелите може да имат нови собственици, но сградите все още ще са там. Ето я и точката – хотелите не изчезват.“
Алтернативното настаняване все още ще бъде добър бизнес за собствениците, каза Фогел. „Наистина не виждам много промени в бъдеще. Не мисля, че след като преминем това, светът ще бъде твърде различен. Имало е пандемии в миналото. Но в крайна сметка хората искат да пътуват, а други са готови да предоставят своето място за настаняване. И не смятам, че в дългосрочен план ще има голяма промяна.”
Booking Holdings отбеляза нетна загуба от 699 милиона долара през първото тримесечие в сравнение с печалбите от 765 милиона долара година по-рано. Приходите намаляват с 19 процента до 2,3 милиарда долара
„Пандемията COVID-19 повлия дълбоко на нашата компания и цялата туристическа индустрия“, каза Фогел в съобщение четвъртък. „Предприехме незабавни стъпки за стабилизиране на компанията чрез намаляване на разходите и засилване на ликвидната ни позиция.“