Международното изложение Интурмаркет, фокусирано върху развитието на вътрешния туризъм бе открито вчера в московския Експоцентър на Красная Пресня, като то се провежда в столицата за шестнадесети път.
„Радвам се да приветствам всички на изложението Интурмаркет. Миналата година на практика скочихме на заминаващ влак, защото изложението беше почти последното офлайн събитие в Москва. Беше ясно, че годината ще бъде трудна, но ние си обещахме, че браншът ще издържи и държавата ще направи всичко възможно туризмът да излезе с най-малки загуби. Кризата се превърна в нов прозорец за възможности за индустрията на хотелиерството. И ние се справихме с него”, каза шефът на Ростуризъм (еквивалент на министерство на туризма), Зарина Догузова на церемонията по откриването.
Според нея туризмът е много важен за социално-икономическия живот на страната. „Ние сме много оптимистично настроени за бъдещето, но имаме още много работа. Тази година туризмът най-накрая ще има свой национален проект, в който ще изградим система от мерки за подкрепа. Искам да пожелая на всички късмет, успех и същият сплотен екип да продължи да развива туризма както за нашите граждани, така и за чуждестранни гости. За да искат да пътуват из Русия и да се връщат тук отново и отново”, подчерта Догузова.
На свой ред първият заместник-председател на Съвета на федерацията Андрей Яцкин добави, че развитието на туризма е основна световна тенденция. „Вътрешният туризъм е не само мощен лост за социално-икономическото развитие на регионите, но и подкрепа за бизнеса. Русия има неизчерпаем ресурс за туризъм, нека й дадем възможност да го отвори чрез инфраструктура. И правителството, и законодателната власт са готови да развиват туристическата инфраструктура заедно с бизнеса“, каза той на церемонията по откриването.
Генералният партньор на Интурмаркет е туроператорът TUI Русия, а Хакасия стана партньорски регион за първи път тази година. Както отбеляза вицепремиерът на Република Хакасия, Ирина Волнова, участието в изложбата е уникална възможност да покаже на всички туристическия потенциал на републиката.
Туристическото изложение прие и страни, популярни сред руските туристи – Турция (партньор на изложението), Беларус, България, Молдова, Китай, Холандия, Норвегия, Германия, Доминиканската република, Обединените арабски емирства и други. Сред тях са както представители на популярни хотелски вериги, така и туроператори.