fbpx

Интервю с председателката на Booking.com – Джилиан Танс

Джулианс Танс, бивш изпълнителен директор на Booking.com, а към този момент председател на най-голямия сайт за резервации даде интервю пред Дженифър Крихтън от The Flock. Танс говори за началото на Booking.com, как компанията преминава през кризата и какви са очакванията за бъдещето на индустрията.

-Започнахте кариерата си във физическата хотелиерска индустрия, преди да преминете към Booking, който по това време беше много малък стартъп. Защо видяхте такъв потенциал в света на туристическите технологии?

-Имах страст към пътуванията от ранна възраст, работейки в места за настаняване по целия свят. Но в последната си работа преди Booking аз основно отговарях за маркетинга и продажбите на хотелска верига и тогава осъзнах, че намирането и резервирането на настаняване и търсенето на клиенти от цял ​​свят, които да посетят тези места, е толкова сложно. Когато интернет започна да се разраства, бях наистина очарована от възможността, която можеше да донесе, и когато се появи шанса в Booking.com, не се усъмних за миг. Видях как това може да помогне на потребителите да преминат към следващата фаза по отношение на улесняването на резервациите за пътуване. И да, това е причината, поради която смених посоката и се присъединих към компанията.

-Бяхте едва седмият служител в Booking. Какви според вас са предимствата и недостатъците на присъединяването към компания на този ранен етап?

-Ако се замислите за единственото нещо, което отличава стартиращите предприятия, е поемането на рискове. И в този момент аз рискувах. По това време много хора не смятаха, че това е много добър избор за кариера. Направих много обрати и открих, че това са моментите, в които растеш и се развиваш.

Винаги казвам, че поемането на риск има много форми. Възможно е също като мен да се присъедините към стартираща компания. Може да създадете собствена компания.

И за мен също, ако мислите да се присъедините към стартираща компания, наистина трупате опит много повече, толкова по-бързо. Тези компании растат бързо. Но също така, тъй като тези компании не са толкова организирани в началото и нямат всички отдели – аз винаги казвам, че е като организиран хаос – научавате още толкова допълнителни неща. И затова мисля, че присъединяването към малка компания е много добро преживяване, което да опитате в живота.

-2020 г. беше ужасяваща, като Booking Holdings отчете загуба от 700 милиона долара през първото тримесечие. Как бихте обобщили предизвикателствата, пред които сте изправени?

-Ако говорим за 2020 г., както Booking.com, така и цялата туристическа индустрия отидоха на неизследвана територия. Това е нещо, което никога не сме виждали досега и е оказало влияние върху огромен брой хора по целия свят – десет процента от работните места разчитат на пътуванията. И трябва да кажа, че ако мислите за Booking.com и как хората в тази ситуация наистина мислят за иновации, за нови начини за работа с клиенти, аз съм изключително горда как компанията се справи с това.

-Какво мислите, че ще е необходимо, за да могат хората да се чувстват сигурни в пътуването си отново?

-Е, това е много. Трябва да има ефективно лечение, ваксини, така че ще отнеме известно време, преди хората да се почувстват напълно уверени, за да пътуват отново по света. И това е, което вече виждаме в поведението на хората, по отношение на това, че те предприемат различни видове пътувания. След това има цялото икономическо въздействие и финансовото състояние, което може да има дългосрочно въздействие и върху пътуванията.

Но мисля, че най-големият проблем е несигурността, а това е нещо, с което хората са принудени да се справят, изправени пред COVID. Не знаем колко време ще отнеме да го преодолеем, но със сигурност ще минат няколко години, мисля, преди туристическата индустрия да се върне на нивата преди COVID. Но хубавото е, че мисля, че щом хората могат да пътуват, ще пътуват. Вече видяхме, че през лятото хората все още искат да изследват света.

-От няколко години пътуванията стават все по-евтини и по-достъпни. Ще обърне ли COVID тази тенденция?

-Мисля, че ще видим хората да избират внимателно къде да харчат парите си. Но пътуванията разширяват хоризонтите на хората и създават спомени за цял живот и мисля, че това няма да се промени. Мисля, че индустрията ще расте чрез промяна и може би след няколко години нещата може да изглеждат по различен начин. Но е много трудно да се каже какво точно ще бъде в този момент и не мисля, че някой може да предскаже това.

-Извинявам се, че ви моля да погледнете в кристална топка, но бих искал да знам как според вас ще изглежда пътуването до, да речем, 2030 г. Оптимист ли сте за бъдещето?

-Трудно е да се каже как ще изглежда индустрията до 2030 г., мисля, че никой не може да го предвиди. Сигурното е, че ще изглежда по-различно, отколкото днес. Но ако се замислите, през последните години много неща се промениха в пътуванията. Когато бях млада, пътувахме може би само на къмпинг веднъж годишно и много близо до дома си в Холандия. Мисля, че ще има промяна, която е сигурна, но съм уверена, че пътуванията ще останат важна част от живота на хората.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.