fbpx

Интервю с Крис Насета, директор на Hilton Hotels- равносметки, перспективи и поглед към бъдещето

Смутът през 2020 г. засегна всички нас – всеки човек, компания и индустрия. Хотелският сектор не прави изключение и всъщност претърпява едно от най-мъчителните предизвикателства в своята история. Но сред това предизвикателство се появи възможност за издръжливост, заедно с важни уроци и прозрения за бъдещето.

Президентът и главен изпълнителен директор на Hilton Hotels Крис Насета, 37-годишен ветеран в индустрията, сподели своята перспектива за тази безпрецедентна година, какво е преживял, какво е научил и какво очаква с нетърпение през новата година. Той даде обширно интервю за ehotelier.

-Здравейте, г-н Насета. Кое беше най-голямото ви предизвикателство през 2020 г.?

-Толкова е трудно да се избере само едно предизвикателство! 2020 г. беше невероятно трудна за всички нас в Hilton, на професионално и лично ниво. Трябваше да вземем наистина сърцераздирателни решения за нашия екип, докато навигираме бизнеса си през безпрецедентен застой в световните пътувания. Мисля, че може би най-голямото предизвикателство беше управлението на целия този професионален стрес, включително въздействието върху нашите дълбоко ценени членове на екипа, като същевременно се тревожех за собственото си семейство и тяхното здраве. Излишно е да казвам, че съм оптимист, че постигаме важен напредък към разрешаването на здравната криза в не толкова далечното бъдеще.

-Какви уроци научихте? Какво ви изненада най-много?

-Знаете ли, аз съм от старата школа (old school). Преди това работех по телефона си и с хартиени копия на това, което трябваше да разгледам отблизо. Пътувах толкова много, че никога всъщност не работех от вкъщи, а и моят екип също- искахме да се възползваме от ограниченото ми време в офиса. Това ми показа, че има някои неща, които можем да направим виртуално и все пак да бъдем ефективни и че видео технологията, на която се съпротивлявах, има своите предимства! Също така стана ясно, че гъвкавостта, от която хората се нуждаят в момента, не намалява значително способността ни да свършим работата.Тази част определено ме изненада малко. Разбира се, все още вярвам в личните връзки. Технологията е чудесен инструмент, когато не можете да се срещнете лице в лице, но в крайна сметка просто няма заместител за автентичното изграждане на взаимоотношения, което се случва, когато сте в една стая с някого. И разбира се, голямото изключение от всичко, което току-що казах, са членовете на нашия хотелски екип. Те не са имали възможност да работят от вкъщи и са се появявали всеки ден, за да обслужват нашите гости при наистина трудни обстоятелства. Част от причината, поради която съм толкова нетърпелив да тръгна отново на път, е да им благодаря за всичко, което направиха през 2020 г.

-Как ще изглежда въздействието на ваксината върху хотелиерството?

-На първо място, ваксината ще бъде Божи дар за уязвимите групи от населението, най-засегнати от COVID-19, както и за здравните специалисти и всички работници на първа линия по света. И когато тя по-широко разпространена, това ще бъде сериозен напредък за нашата индустрия, особено за членовете на нашия екип на първа линия в хотелите. Ваксината, в допълнение към постоянните предпазни мерки ще помогне на хората да се чувстват по-уверени в пътуванията в страната и в чужбина. Тази увереност ще бъде ключова за изграждането на инерция за възстановяване по целия свят и за поддържането на сигурността на членовете на нашия екип, докато продължават да разпространяват светлината и топлината на гостоприемството.

-Развихте програмата за лоялност Hilton Honors значително през 2020 г. Как решихте да увеличите гъвкавостта?

-Винаги казваме, че гостите ни са част от нашето семейство и трябва да подкрепим това с действията си. Беше лесно решение да осигурим по-голяма гъвкавост на членовете на програмата ни за лоялност. Това безспорно изгради по-силна лоялност към нашите членове, което в крайна сметка прави програмата толкова по-ценна. Винаги съм казвал, че трябва да сте луд, за да не сте член на програмата и да се насладите на всички предимства, които тя предлага и това е вярно и до днес.

-Освен това съумяхте да запазите своя ангажимент за устойчивост. Защо? Как ще продължите напред през 2021? Какво да очакваме да видим от Hilton?

-Винаги съм вярвал, че не можеш да загърбиш ангажиментите само защото времената стават трудни. Дадохме обещание на общностите, на които служим, да създадем положително въздействие както от екологична, така и от социална гледна точка и не се отказваме. Чрез „Пътуване с цел“, която е нашата платформа за корпоративна отговорност, ние продължаваме да постигаме напредък спрямо нашите цели за 2030 г. да намалим наполовина отпечатъка ни върху околната среда и да удвоим инвестициите си за социално въздействие през следващото десетилетие. 2020 г. доказа, че нашето гостоприемство е неудържима сила за добро и ние възнамеряваме да надграждаме върху тази основа за години напред.

-Как смятате, че очакванията на гостите ще се променят, когато се върнат да пътуват? Имате ли план за това?

-Знаем, че нашите гости са наистина фокусирани върху чистотата и безопасността и са повишили очакванията в това отношение. Сега повече от всякога гостите търсят надеждност, поради което нашата програма Hilton CleanStay ще остане в обозримото бъдеще, за да гарантира, че хотелите ни са възможно най-сигурни. В същото време гостите търсят и приятелските, запомнящи се преживявания, които са пропуснали през изминалата година – поради което мисля, че най-важното нещо, което можем да направим, е да им напомним, че нашето фирмено гостоприемство в Hilton е още там и ги очаква.

-В момента по света има студенти, които мечтаят някой ден да бъдат изпълнителни директори на хотел. Какъв съвет бихте им дали?

-Продължавайте да се стремите към мечтите си! Tова все още е най-добрата индустрия в света, пълна със страстни, отдадени хора. Не се страхувайте от новите възможности, научете колкото се може повече за бизнеса и дайте всичко от себе си. Гостоприемството предлага невероятни възможности в безброй дисциплини и за хора с различни умения, а следващото поколение световни лидери тепърва навлизат в бизнеса. Нямам търпение да видя какво ще постигнат.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.