fbpx

Интервю с изпълнителният директор на TUI Group – продажби, тенденции, оптимизъм преди сезон 2022

Изминалата 2021 година беше белязана от преход- след период на застой авиокомпании, хотели и туристически компании направиха успешен нов старт. Какво се промени за TUI в резултат на пандемията? Главният изпълнителен директор Фриц Юсен даде обширно интервю за сайта на TUI Group, в което говори какво е новото, какво остава – и защо има основателни причини за оптимизъм.

Как TUI оценява сезона 2021 в туризма?

Рестартирането на пътуванията след Великден и летния сезон бяха успешни за TUI. Това се вижда и в резултатите. Разбира се, 2021 г. беше година на преход. Късното рестартиране, някои основни европейски пазари премахнаха ограниченията едва през четвърто финансово тримесечие, като не всички дестинации бяха постоянно отворени – това изисква голяма гъвкавост. Както никой друг, TUI предоставя тази гъвкавост, тъй като вземаме бързи и координирани решения. Когато отваряме хотели в дадена дестинация, ние създаваме плана на полета, имаме самолети, които да оперират в определената дестинация и екипи на място, които да се грижат за нашите гости. Всичко се съчетава. Това е важно за госта и нашата услуга и е икономически ефективна.

Добрата новина за 2021 г. е, че пазарът е непокътнат, пандемията от COVID-19 не успя да промени това. Ваканциите са изключително важни за хората. Резервациите през четвъртото тримесечие, както се очакваше, бяха около 50% от нормалните нива от преди пандемията. Нашите хотелски партньори и всички фирми, работещи в областта на туризма, дадоха възможност на хората да се насладят на безопасна, релаксираща почивка. Искаме да благодарим на нашите гости за тяхната лоялност, на нашите колеги за големия им ангажимент и на нашите хотелиери и местни партньори, че са толкова професионални и гостоприемни.

Какви са очакванията на TUI за сезон 2022?

Гледайки напред към летния сезон 2022, ние сме положително настроени. Индикациите и тенденциите са непокътнати, лято 2022 е добре резервирано и засега в съответствие с очакванията за капацитет. В момента, в края на 2021 г., наблюдаваме четвъртата вълна, включително и на нашия вътрешен пазар в Германия. В същото време много страни в Южна Европа са много стабилни, с ниска заболеваемост и висок процент на ваксиниране. Това са дестинации, които също бяха добре резервирани и много безопасни миналата зима. Въпреки това е от решаващо значение да гледаме напред към пролетта и лятото на 2022 г.

Все още е твърде рано да се прави реална прогноза за летния сезон 2022. Но ние сме оптимисти, че туризмът ще успее да се възстанови до нивата от 2019 г. следващото лято. В същото време знаем също от 2021 г., че резервациите ще се правят много по-късно и в по-кратки срокове. Резервациите за лято 2022 от всички пазари на TUI вече са много обнадеждаващи.

Какви нови тенденции в поведението при пътуване виждате след пандемията?

Една основна, трайна тенденция е търсенето на клиентите за пътувания с по-висока стойност и повече допълнителни услуги. Почиващите са готови да похарчат повече пари, например за ъпгрейд (по-висока категория) на стаи, по-качествен хотел или индивидуални, автентични преживявания. Има и леко увеличение на средната продължителност на престоя. В момента наблюдаваме силна промяна към средиземноморските страни. Очакваме възстановяването в бизнеса на дълги разстояния да последва малко по-късно.

Какво не се е променило според вас?

Туризмът е и ще остане силно развиващ се пазар. Той се възползва от всеобхватни социални тенденции, които вече са много очевидни днес и ще се засилят в дългосрочен план. Мнозина имат финансови възможности и вземат съзнателно решение да пътуват. За много хора преживяванията и срещите са по-важни от имуществото и притежанията. Може да се каже, че преживяванията са новият лукс. Хората искат да изживеят специални моменти. Пандемията просто натисна бутона за пауза, но тенденциите са непроменени и продължават.

Какви планове има TUI Group за инвестиции? Пандемията промени ли по някакъв начин тези планове?

Ще продължим напред с нашата стратегия – повече хотели да бъдат управлявани от нас, по-малко хотели под наша собственост. Ние сме хотелска компания, а не компания за недвижими имоти. Разрастването на групата и нейните хотели вече няма да бъде свързано с инвестиции. Ние разделяме управлението на хотели и ваканционното изживяване от собствеността върху недвижими имоти. С над 400 хотела, TUI е световен лидер в сектора на ваканционните хотели. За изживяването на клиентите са важни марката и качеството на хотела, а не дали имотът принадлежи на нас. Ще продължим да създаваме персонализирано хотелско изживяване за нашите гости и това може да бъде направено също и чрез договори за управление.

Без съмнение 2020 и 2021 г. непременно ще влязат в историята като години на пандемия. Какво ще кажете финално за 2022 г.?

След трансформацията и преструктурирането на нашите бизнес сегменти и рестартирането на туризма през последните няколко месеца, сега фокусът ни е върху рефинансирането и намаляването на усвояването на публични заеми. Искаме, можем и ще намерим пътя обратно към икономическата сила. Работим по това неуморно. Новият TUI ще бъде по-икономичен, по-дигитален и по-ефективен. Но ще продължи да задава стандарти в туризма по отношение на качество, иновации и устойчивост.

Това, което ни прави уникални, е нашият ентусиазъм за това, което правим: създаване на ваканционни преживявания за нашите клиенти. Желанието за това ще бъде по-голямо от всякога след две години на пандемия. Това също прави всички нас в TUI оптимисти за 2022 г.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.