fbpx

Интервю с изпълнителния директор на Booking Holdings, Глен Фогел

Представяме ви интервю с изпълнителния директор на Booking Holdings, Глен Фогел, което даде пред CNBC пред журналистката Кристин Тан.

Кристин Тан (КТ): Благодаря ви много, че сте с нас. Разбирам, че сте в управление на кризи от избухването на пандемията досега. Представяхте ли си мащаба и това, с което се сблъсквате в момента?

Глен Фогел (GF): Е, първо, благодаря, че ме приехте. Това е страхотен въпрос, защото сме преминали през много кризи. Вече съм в тази компания повече от 20 години. Преминахме през много неприятни моменти през тези години- 11 септември, голямата рецесия 2008-2009 г. и други. Но ще бъда напълно честен, нищо никога не е било равно на това, през което преминаваме в момента.

-Разкажете ни за безпокойството, което изпитваха клиентите, и за вълната от анулиране, с която се сблъскахте в разгара на пандемията. Как отговорихте на това?

-Да, разбира се, най-голямото безпокойство е самата болест. Първото нещо, за което хората са загрижени беше дали ще се разболеят. Тогава, ако преодолеят това, те казват, “добре, аз съм добре, семейството ми е добре, но изчакайте, имаме резервирано пътуване следващия месец или два месеца и няма да можем да отидем. Искаме да анулираме и да си върнем парите.” Проблемът беше, че имахме толкова голям брой клиенти, които едновременно искаха да отменят. Никога не сме били настроени за такъв вид анулиране.

-Колко пари костваше това масово анулиране на компанията ви?

-Десетки милиони долари.

-От наналото на кризата трябваше да вземете наистина трудни решения. Трябваше да обявите на 5 август широк кръг от съкращения, 25 процента от вашата глобална работна сила, което е около 4000 души. Как извършихте толкова болезнено упражнение?

-Да, това е едно от нещата, които не пожелавам на никой. За съжаление, през моя 20 годишен опит в компанията, това не е първия път, в който се наложи да съобщавам лоши новини. Всъщност правим това, защото имаме редица различни компании, които са част от Booking Holdings. Имаме Agoda, Kayak, OpenTable и най-голямата Booking.com. За съжаление правим тези намаления и преструктурирания от известно време, от няколко месеца. Тъй като сме толкова глобални и големи, отнема много време. Различни правила, различни разпоредби в различните държави и това е дълъг процес, който го прави още по-болезнен, но ние ще го преодолеем. Продължавам да казвам на всички, че е ужасно тъжно, когато се случват подобни неща, но искам всички да знаят, че има бъдеще за всички. Въпреки че хората могат да бъдат съкратени, това не е краят, ще има възможности, ще има бъдеще за всички.

-От началото на пандемията разбираме, че резервациите на вашите платформи за пътуване са спаднали с повече от 80 процента. Вече спряхте обратно изкупуването на акции и вече сте събрали около 4 милиарда долара дългове от инвеститори. Какво е финансовото положение в компанията към този момент?

-Да, през второто тримесечие обявихме приходите си и сме напълно добре. Във финансово отношение изобщо няма никакъв проблем с ликвидността. Опитваме се да постигнем печалба в дългосрочен план. Опитваме се да развием компания, която в дългосрочен план предлага страхотна услуга. Смятам, че едно от предимствата на нашите компании е, че сме много по-добре капитализирани и нашата ликвидност е много по-добра от някои от нашите конкуренти. Това наистина е конкурентно предимство.

-И така, като главен изпълнителен директор на Booking Holdings, мислите ли, че е възможно да работите постоянно от вкъщи?

-Е, интересно е, защото е напълно противоположно на това, което правех през последните няколко години, когато никога не бях у дома. Обикновено обикалям света. Не мисля, че хората непрекъснато ще работят от вкъщи и аз лично знам, че трябва да съм на сред нашите служители и партньори. Има действителна физическа свързаност, която получавате, когато сте с хора, което е много полезно. Така че, не, няма да работя само от вкъщи.

-Като главен изпълнителен директор на Booking Holdings, какъв вид лидерство искате да осигурите в момент като този?

-Е, мисля, че е много важно, когато нещата изглеждат толкова мрачни и хората са много, много уплашени, трябва да ги уверя, че съм зад тях и да им дам надежда. Ето няколко неща, които знам, че са истина. Първо, пандемиите винаги свършват. Второто нещо е, че сме виждали много кризи по света и преди. Ужасно е, но светът не спира да се върти.

Източник: CNBC

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Обяви за работа от

Открийте най-новите свободни позиции в туризма.

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела. 

[newsletter_form]