Утре (28.11) ще бъде даден старт на 13-то издание на Черноморски туристически форум- единственото събитие в региона, което обединява бизнеса и науката в общия стремеж към обсъждане на важни актуални теми в развитието на туризма.
Илин Димитров, председател на Варненската туристическа камара, организатори на събитието, даде интервю пред 21Hoteliers и говори за формата, идеята и посланието на Черноморски туристически форум.
-Здравейте, Илин! Разкажете ни малко повече за събитието, темите, които ще се коментират и кое го отличава от форумите, които се проведоха досега?
-Това е тринадесетото поредно издание на Черноморския туристически форум и наистина е различно от всички правени до сега. В последните 2 месеца пространството беше наситено от събития с водеща тематика Covid-19 и ефектите му върху туризма. Обсъждаха се мерки, стратегии, споделяше се опит. Това е изключително важно, защото взаимопомощта в тежки моменти е ключова. От Варненска туристическа камара направихме анализ на коментираните до сега теми и решихме да засегнем въпроси, които са останали слабо обсъждани или не са били включени в дискусионни панели. Посланието ни е позитивизъм по време на криза, но позитивизъм и за предстоящ сезон и така жадуваната бъдеща положителна информация. Фокусът ни е в бъдещето и ще споделим и примери, които ще допринесат то да е по-добро и успешно. Форумът ще е в онлайн вариант, поканени са над 20 лектора и е организиран в 6 панела. Търсили сме нови лица и такива с доказана експертиза.
-Споделете ни малко по-конкретно за програмата. Хора от кой сегмент на бранша ще бъдат лектори?
-Решихме да включим една от най-пострадалите групи – екскурзоводите, за които все още не може да се намери начин за адекватно финансиране. В останалите панели ще се говори за турператори, хотелиери, заведения, нощни клубове, спорт, здраве, дигитализация и нови технологии в туризма. Ще има презентация за маркетинговата стратегия на Министерстовото на туризма, Община Варна ще представи обновения Туристически информационен център и новия сайт с допълнителни функционалности. Единият от лекторите ни е специалист в програмите за подкрепа на туристическите предприятия и ще даде допълнителни разяснения за мерките на правителството и ЕС за подпомагане на сектора. От Албена са подготвили презентации за успешните си практики и правилата им за перфектна почивка, от Св. Св. Константин и Елена ще говорят за успешните практики в mice туризма , нормативните изисквания и очакванията на гостите. Поканили сме и собственици на нощни клубове и плажни ресторанти.
-Къде зрителите могат да гледат на живо събитието?
-Предвид новите ограничения и обстановката в страната форумът ще се излъчва на живо в официалната страница на събитието.
-Благодарим за отделеното време и успех в начинанието!
-Благодаря, успех на вас и на аудиторията на 21Hoteliers!
Публикуваме и пълната програма на събитието Черноморски туристически форум:
ПРОГРАМА
на 13-ти Черноморски туристически форум
„Туристическата индустрия – позитивизъм по време на Ковид кризата”
28 ноември 2020 година
Варна, Икономически университет, зала 1
9:30-10:00 Пресконференция 10:00-10:30 Официално откриване 10:30-10:45 Приветствие от министъра на туризма 10:45-11:15 ПАНЕЛ 1 ВИЗИЯ ЗА НОВАТА МАРКЕТИНГОВА РОЛЯ НА ДЪРЖАВАТА И ОБЩИНИТЕ В УСЛОВИЯТА НА КОВИД КРИЗАТА Програма за реклама на България за 2021 година Ани Хараламбиева, Министерство на туризма, Дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“, директор Маркетингови инициативи на Община Варна за 2021. Ролята на Туристически информационен център – Варна Соня Георгиева, Община Варна, Дирекция „Туризъм“, директор Тихомир Патарински, Община Варна, Дирекция „Туризъм“, Отдел „Маркетинг, реклама и анализи“, началник 11:15-12:00 ПАНЕЛ 2 ДИГИТАЛИЗАЦИЯТА В ТУРИЗМА – ПРИОРИТЕТ В РАЗВИТИЕТО НА СЕКТОРА Дигитализацията в туризмa в отговор на кризата – иновативни решения и програми за подкрепа Силвия Щумпф, Сдружение Бизнес Агенция, председател Роботизацията в туризма – добри практики в Хотел Палм Бийч Десислава Димитрова, Дес Мениджмънт ООД, управител Иновациите в хотелиерството и приложението им в Ковид обстановката Павлин Косев, ВАРХ, председател 12:00-13:00 Обедна почивка 13:00-14:00 ПАНЕЛ 3 ДОБРИ ПРАКТИКИ В ХОТЕЛИЕРСТВОТО И РЕСТОРАНТЬОРСТВОТО ПО ВРЕМЕ НА КОВИД КРИЗАТА Предизвикателства в хотелиерството по време на Ковид кризата. Нормативни изисквания, очаквания на клиента, качество на продукта Марио Маринов, Св.Св. Константин и Елена Холдинг АД, оперативен директор 10-те тайни на перфектната почивка Красимира Стоянова, Албена Тур ЕАД, директор Ервин Линдбихлер, Албена АД, Сектор „Спортни дейности и забавления“, ръководител Предизвикателства пред заведенията за хранене и развлечения по време на Ковид кризата Иво Цанков, Крит ЕМ ООД, управител Успешни практики в ресторантьорството Вилиян Василев, ресторант Ел Капан, съсобственик 14:00-14:15 Пауза 14:15-15:15 ПАНЕЛ 4 СЪБИТИЙНИЯТ ТУРИЗЪМ В УСЛОВИЯТА НА КОВИД КРИЗАТА Примери и успешни практики от проведени значими събития в България по време на първата вълна на Ковид кризата Теодора Жилкова, Българско конгресно бюро, изпълнителен директор Успешни практики в MICE мениджмънта Любомир Стамболийски, Св.Св. Константин и Елена Холдинг АД, търговски директор Спортните събития като катализатор на нови икономически възможности в туризма – къде да е фокусът в Ковид пандемията Кристиана Казанджиева, Агенда ООД, управител Успешни практики в Албена АД Красимира Стоянова, Албена Тур ЕАД, директор Ервин Линдбихлер, Албена АД, Сектор „Спортни дейности и забавления“, ръководител 15:15-15:30 Пауза 15:30-16:15 ПАНЕЛ 5 ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА ПРЕД ТУРОПЕРАТОРИ И ТУРИСТИЧЕСКИ АГЕНТИ В БЪЛГАРИЯ Има ли бъдеще чартърният изходящ туризъм в България? Какви промени ще предизвика пандемията? Георги Пасев, АБАКС ЕООД, маркетинг мениджър Какви промени ще настъпят в груповия туризъм? Форми на сътрудничество по време на криза Красимир Златанов, Екзотик Холидей ООД, управител Специфични проблеми на ТО/ТА във Варна Донка Георгиева, АБ Травел ООД, управител/ ВаСТА, член на УС 16:15-16:30 Пауза 16:30-17:30 ПАНЕЛ 6 БЪДЕЩЕТО НА ПРОФЕСИЯТА ЕКСКУРЗОВОД Екскурзоводско обслужване и позитивни послания от екскурзоводите по време на пандемия Христина Неделчева, Съюз на екскурзоводите в България, председател Виртуалният туризъм – новата позитивна практика в екскурзоводските услуги в условията на социална изолация и забрана за пътуване. Виртуални екскурзии в чужбина по време на пандемия Елена Георгиева, Съюз на екскурзоводите в България Виртуални турове на София като начин на “пътуване” за англоезичния пазар по време на пандемия Стефан Бозаджиев, Съюз на екскурзоводите в България След Ковид 19 – позитивните практики при организирани туристически пътувания и мероприятия. Тенденции в туристическото търсене по отношение на културния туризъм и маркетингови идеи за промяна в предлагането на екскурзии за български туристи в условията на криза 2020 Бранимир Белчев, Съюз на екскурзоводите в България, член на УС | |