fbpx

Хотели в Германия заведоха колективен иск срещу Booking.com

Германската хотелска асоциация (IHA) подкрепи колективен иск, заведен от около 2000 хотела срещу Booking.com в Берлинския окръжен съд. Асоциацията изрази готовност да помогне на хотелиерите за правата им в съда. От 2004 г. порталът за резервации прилага клаузи за най-добри тарифи (best price clauses), с които забранява на регистрирани хотели да предлагат стаи на по-ниски цени чрез всеки друг канал за разпространение. С тези клаузи Booking.com защитава своя бизнес модел срещу всяка конкуренция, в нарушение на антитръстовото законодателство, което в крайна сметка позволи на компанията да събира комисионни за резервации до 50% от цената на стаите от хотелиерите.

Понастоящем Германската хотелска асоциация подкрепя около 2000 хотела, които се присъединиха към нейната инициатива „daBeisein“, за да изпълнят иска си за обезщетение в съда. „След няколко месеца преговори за уреждане на спорове, които всъщност бяха конструктивни, Booking.com изненадващо напусна масата за преговори в края на октомври миналата година и произволно съди 66 хотела, участващи в инициативата пред холандски съд в Амстердам. Това остави останалите 2000 хотела без друга възможност освен сега да подадат колективен иск пред Берлинския окръжен съд „, обяснява процедурата Ото Линднер, председател на IHA.

Booking.com естествено вижда фактите в съвсем различна светлина. Позицията на компанията обаче е доста неясна: „Изрично не сме съгласни с твърденията, направени от Германската хотелска асоциация и въпреки че бяхме готови да участваме в открит и конструктивен диалог те изказват неподходящи, както и неоснователни твърдения, без да покажат никаква готовност за адекватно обсъждане на фактическите или правните причини за притесненията си. Клаузите за паритет не само гарантират, че можем да предоставим цялата стойност и услуги, които предоставяме на нашите партньори. Те са известни и на всички наши партньори, които избират или са избрали да работят с Booking.com. В резултат на това ние насочваме клиенти от цял ​​свят към нашите партньори. Всички ние имаме интерес да избегнем ненужните и скъпи съдебни спорове и да насочим усилията си към възстановяване на туристическата индустрия.“

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.