Хотелиерите в Хърватия и туристическият бизнес разработват планове за удължаване на сезона, за да компенсират загубените приходи вследствие на Covid-19, заяви ръководителят на хърватския туристически офис Райко Рузичка.
„В момента туризмът в Хърватия почти се върна на нивата преди кризата. От 3-4 седмици туризма отново оперира и започна възстановяването си. 330 хотела са отворени, ресторанти, кафенета и плажове също работят“, каза Райко Рузичка.
“Започнахме с вътрешния туризъм, след това най-близките страни, от днес туристи от страни от ЕС могат спокойно да идват в Хърватия. Всъщност страната ни вече е дестинация, която можем да промотираме като corona-free (без коронавирус). Нямаме карантина, няма пречки за влезане в страната. В Хърватия има малко случаи на инфекция и вирусът не се открива в курортните райони.”
В същото време Хърватия, според Райко Рузичка, винаги е била лятна дестинация, фокусирана главно върху семейните ваканции. Сега по-голямата част от летния сезон ще загуби основния пазар на страната- Русия, но туристическите власти на страната работят над план за удължаване на високия сезон за есента и дори зимните месеци.
„Хърватия инвестира много в здравния туризъм през последните години, както и в гастрономическия и винен туризъм, така че туристите, включително от основния ни пазар Русия, ще могат да се грижат за здравето си през есента и зимата“, добави Рузичка.
“Хотелиерите, които ще отворят почти всички хотели до средата на юли, ще бъдат готови да удължат сезона, защото претърпяха загуби от 3 месеца, когато страната беше блокирана и под карантина. Освен това столицата Загреб ще бъде готова да посрещне туристи с неговите музеи, вкусна храна и нощен живот, атрактивен е не само през лятото. “