TUI Group прави промени в топ мениджмънта, сближавайки марките хотели Robinson и Magic Life, и разширява дейностите по дестинации в поредица от мерки за преструктуриране. Това заявиха от компанията пред fvw.
Най-голямата европейска група за пътувания обяви ходовете след заседание на надзорния съвет миналата седмица. Базираната в Германия компания е в разгара на мащабна програма за намаляване на разходите, която има за цел да спести над 300 милиона евро годишно, което представлява 30% намаление на годишните разходи. Това потенциално засяга 8000 работни места.
Промени в управителния съвет от януари
Най-големият ход в изпълнителния съвет на TUI Group е напускането на финансовия директор Биргит Коникс, която ще напусне компанията в края на тази година. Родената в Белгия мениджърка, който се присъедини към компанията през 2018 г., вече реши през лятото да не удължава срока на договора си и да напусне TUI Group в края на годината.
Новият финансов директор, който влиза в сила от следващия януари, ще бъде членът на борда на директорите Себастиан Ебел, който в момента е отговорен за подразделението Holiday Experiences, което обхваща хотели, круизи и дестинации.
Главният маркетинг директор Ерик Фримут пък ще бъде с разширени отговорности, за да обхванат марките TUI Hotels & Resorts (TUI Blue, Robinson, TUI Magic Life) и отговорността за продажбите и операциите с клиентите в цялата група. Фримут е маркетинг директор от 2014 г. и допълнително управляващ директор на собствените марки хотели на TUI от 2017 г.
И накрая, Дейвид Шелп ще се присъедини към Изпълнителния комитет на TUI Group като главен изпълнителен директор на TUI Musement, разрастващото се подразделение на дейностите на групата.
Изпълнителният директор на TUI Group Фриц Юсен заяви: “Бих искал да благодаря на Биргит Коникс за нейната ангажираност в трудни моменти. Тя постигна много за TUI и постави финансирането и ликвидността на сигурна основа по време на кризата. Себастиан Ебел е много опитен финансов мениджър, който също е управлявал успешно големи оперативни компании. Заедно сме преминали през много предизвикателства. Очаквам с нетърпение да го имам до себе си като финансов директор в бъдеще.”
Коментирайки останалите промени, той обясни: „В мандата на Петер Крюгер ние сме групирали отговорност за нашите капиталоемки активи, както и стратегията за сливанията и придобиванията, като по този начин създаваме основата за адаптиране на нашата инвестиционна стратегия към новите рамки през следващите години”
„С маркетинговият директор Ерик Фримут искаме да постигнем синергии в бъдеще, особено в продажбите и грижата за клиентите, и по този начин да укрепим клиентския опит с иновативни решения и изключителни продукти.”, заяви Фриц.
Междувременно TUI Group също обединява двете си клубни марки Robinson и TUI Magic Life в едно звено с цел тяхното по-тясно сътрудничество в бъдеще. Двете марки ще бъдат запазени при сегашното им позициониране, а целият персонал на Magic Life е интегриран в по-голямото звено на Robinson. Управляващите директори на Magic Life Андреас Поспих и Йоханес Шаден обаче са решили да напуснат групата.
В друга оперативна промяна групата интегрира стартиращото цифрово дъщерно дружество Musement в своето подразделение „Destination Experiences“ и преименува дивизията като „TUI Musement“. В момента подразделението предлага над 130 000 различни дейности в дестинации по целия свят. В бъдеще TUI Musement ще бъде разширен в „отворена цифрова платформа“ за доставчици на екскурзии и други активитети. По-специално портфолиото ще бъде разширено чрез B2B партньорства, като неотдавнашните споразумения с китайския туристически гигант Ctrip и Booking.com, и ще се предлага директно на 21 милиона клиенти на TUI по различни канали.