Големите хотелски вериги ясно показаха по време на пандемията, че ще отделят големи ресурси за привличане на резервации по директните си канали. По няколко причини – от членството в лоялни програми до най-актуалната информация за хигиенните протоколи, много потребители започнаха да избират директните резервации, пред туристическите агенции.
Последната информация за приходите от Accor, Hilton, InterContinental Hotels Group и Marriott International съдържа явни препратки към директни канали и насърчаване на тенденцията. През четвъртото тримесечие на 2020 г., председателят и главен изпълнителен директор на Accor, Себастиан Базин описа програмата за лоялност на компанията Accor Live Limitless (ALL) като най-добрия инструмент в борбата с онлайн туристическите агенции.
Той каза, че компанията е успяла да защити директната си клиентела през 2018 и 2019 г. и че стратегията в бъдеще ще бъде да продължи да подобрява предлагането и да работи усилено, за да задържи съществуващите клиенти. Базин каза, че докато Booking.com и Expedia ще похарчат милиарди за ключови думи, за да привлекат клиенти, Accor не разполага със същото „количество богатство“.
Marriott също иска да използва своите „дигитални директни канали“ и по-специално обновеното си приложение Bonvoy. След обявяването на приходите през четвъртото тримесечие на 2020 година, Стефани Линартц, президент по потребителски операции, технологии и нововъзникващи бизнеси в Marriott, заяви: „Силата на платформата Bonvoy стана още по-очевидна по време на пандемията, тъй като много от нашите повече от 147 милиона членове продължават да взаимодействат с нас. 90% от нашите резервации идват от лоялни членове.”
Компанията отбелязва и голям ръст в бизнеса си Homes & Villas, който стартира през 2019 г. и сега има над 25 000 регистрирани и одобрени домове. „Причината, поради която стартирахме бизнеса е, че разговаряхме с нашите членове на Bonvoy и 8 от 10 от тях казаха, че мислят да наемат жилище, но всъщност са го направили чрез друга платформа. Така че знаехме, че това е предложение, което те искат, а ние нямаме. И знаехме, че това ще бъде страхотно допълнение към основния ни хотелски бизнес.”
„Динамичната среда изисква организациите бързо да предоставят нови търговски предложения от предлаганите продукти до зададените цени и каналите, по които работим. Нашият фокус върху създаването на дигитално предимство е жизненоважен за нас, позволявайки безпроблемно технологично изживяване през цялото пътуване на госта. Това ще стимулира директните резервации, ще създаде интегрирано дигитално изживяване за нашите гости и ще предложи на собствениците предложение за повишаване на приходите.”, каза изпълнителния директор на InterContinental Hotels Group, Кийт Бар.