След обявяването на резултати на TUI за третото тримесечие на 2020, Йохана Бонхил-Смит, анализатор за пътувания и туризъм в GlobalData изрази своята гледна точка по темата.
„Новината, че резервациите за лято 2021 г. са нараснали със 145% в TUI засилва оптимизма, но все пак е необходима и сериозна доза предпазливост, тъй като много клиенти продължават да очакват възстановяването на сумите по анулираните си резервации„
Постоянните промени в карантините и въздушните мостове на Обединеното кралство създава голяма несигурност за туристическата индустрия и възпрепятства нейното възстановяване. Отговорът на TUI Group беше навременен и реактивен – преди резултатите от третото тримесечие туроператора обяви допълнително анулиране на полети до континентална Испания, както и до Балеарските и Канарските острови. Въпреки това, подобно на други оператори, репутацията на компанията е опетнена от справянето с пандемията.
„Към юли 2020 г. 47% от анкетираните пътници от MoneySavingExpert все още чакат възстановяване. TUI направи корекции на уебсайта си, като предлага на клиентите възможност за самообслужване на заявките си за възстановяване, но въпреки това те все още са критикувани от органа за гражданска авиация (CAA). Връзката му с доставчиците също е значително засегната, тъй като TUI отлага 75% от плащанията за зимни хотели.”
„Както се очаква, катастрофалните загуби са очевидни за TUI. Приходите паднаха с 98% през третото тримесечие на 2020 г. до 75 милиона евро (88,7 милиона щатски долара), сравнени със същия период от миналата година. Тъй като пътуванията повече или по-малко спряха между април и юни, компанията регистрира загуба от 1,1 милиарда евро (1,3 милиарда долара) през тримесечния период.”
„TUI без съмнение е в силна позиция да издържи на по-нататъшните промени, но е изключително важно компанията да продължи да проявява повишено внимание. Тъй като много клиенти все още очакват възстановяване на средства, докато операторът обявява повече резервации за следващата година, съществува риск от отрицателни настроения към бранда. Операторите трябва да бъдат внимателни как популяризират бъдещи резервации и ваканции, когато мнозина остават несигурни по отношение на бъдещето на своята резервация.”
Източник: www.hotelnewsresource.com