След последните слухове за потенциално сливане между Accor и IHG и двете компании са отказали коментар. Ралф Холистър, анализатор, пътуване и туризъм в GlobalData, водеща компания за данни и анализи, изрази своето виждане за ситуацията:
“Въпреки че тази сделка за момента е просто спекулация, огромността на това потенциално сливане доказва, че консолидацията на индустрията може да бъде ускорена.”
“Многото причини за сливане между две компании правят перспективата правдоподобна, особено по време на текущия икономически спад, предизвикан от COVID-19, по време на който и двете хотелски вериги претърпяха значителни загуби. Основна причина за това сливане е, че новосформираната компания може да постигне спестявания от централни разходи. (central costs- централните разходи се отнасят към тези, направени от централния офис, като заплати на персонала, разходи за наем и комунални услуги). Тези разходи ще бъдат разпределени на дъщерните дружества. Компаниите, които се сливат, често могат да се възползват от редица икономии, като например икономия на разходи, свързана с маркетинг, технологичен напредък и специализация на работната сила.”
„Бюджетни марки на двете компании Ibis и Holiday Inn Express вероятно ще се допълват добре и ще помогнат за увеличаване на пазарния дял в бюджетните сегменти. Търсенето на места за настаняване с ниска цена вероятно ще нарасне през следващите години поради икономическото въздействие, което COVID-19 оказа на много пътуващи, което пък от своя страна означава, че средният размер на разходите за почивка на глава от населението ще претърпи спад по целия свят. Според най-новото проучване за възстановяване на COVID-19 на GlobalData, 34% от анкетираните в световен мащаб са сега “изключително загрижени” за личното си финансово състояние. Този отговор засилва факта, че много пътници ще имат по-скромен бюджет в близкото бъдеще.”
Източник: Globaldata