След уебинар, който се проведе преди седмица, организиран от Нюйоркския университет, където участие взеха висшите ръководители на Accor, Себастиен Базин и на Marriott, Арне Сьоренсон, те заявиха противоположни перспективи относно това как ще се развие възстановяването на търсенето в Европа.
Ралф Холистър, анализатор, пътуване и туризъм в GlobalData, водеща компания за данни и анализи, предлага своето виждане за ситуацията: “Сьоренсон смята, че и САЩ, и Китай имат един и същи вид основи на туристическата индустрия, осигурявайки им много по-силна позиция за възстановяване, отколкото Европа.
Ситуацията в Европа е по-несигурна, регионът е съставен от голям брой държави, които все още прилагат различни правила по отношение на карантините и ограничения при пътуване. Несъгласуваният подход води до по-нататъшна несигурност за всички участници в туризма в Европа, създавайки допълнителни икономически щети за редица дестинации, зависими от този сегмент на икономиката”
Холистър продължи: “Базин не очаква възстановяването на хотелите в Европа да изостава твърде много от САЩ и Китай, както предполага Сьоренсон. Европа не е толкова зависима от вътрешния туризъм, колкото САЩ и Китай – 80% от бизнеса на Accor е вътрешен в Европа, за сравнение с вътрешния туризъм в САЩ и Китай, осигуряващи на Marriott 95% от бизнеса си. Основният пазар на Accor е Европа и той е най-успешен в този регион. Продължителното възстановяване в Европа ще има по-значително влияние върху Accor, отколкото Marriott.“
„Аргументът на Сьоренсон тук изглежда по-съществен. Различните подходи в страните в Европа вероятно ще попречи на възстановяването на индустрията. Пазарите, които разчитат по-малко на международния туризъм и полетите на дълги разстояния ще се справят по-добре. Базин намекна и, че разширената мрежа на влакове в Европа може да помогне на индустрията да се възстанови с по-бързи темпове.”
Източник: GlobalData