fbpx

Главният готвач на Iberostar за бюфетите, хигиената и новите правила на хранене

Според специалисти в туристическата индустрия от цял свят, след края на пандемията Covid-19,  потребителите могат да променят навиците си и ще обръщат повече внимание на хигиената по време на почивката си. Според Мигел Милър, главен готвач на хотелската верига Iberostar, „хотелите ще трябва да сведат до минимум потенциалните контакти с други хора, контакт с прибори и повърхности. И така, маси с голям капацитет трябва да изчезнат от хотелските ресторанти, сега могат да бъдат максимум за 5-6 човека. В същото време те ще трябва да бъдат поставени на безопасно разстояние (3-4 м) едни от други.“

„Дезинфекцията на приборите за хранене, маси и столове, диспенсъри с дезинфекционен гел на входа на ресторанта ще бъдат задължителни. Възможно е всички прибори да се дават в индивидуални защитни опаковки. Излишни ще станат платнените салфетки за многократна употреба, както и покривките, както и оливерниците, които се използват през ​​целия сезон“, казва Милър.

0 Главният готвач на Iberostar за бюфетите, хигиената и новите правила на хранене

Какви са проблемите с бюфета?

Мигел Милър смята бюфета за най-уязвимото място в ресторанта на хотела, тъй като този формат предполага открито подреждане на чинии и използване на прибори за сипване на храна. Това са на първо място щипките, които се използват за почти всички ястия.

Въпроси предвизвиква и процеса на самообслужване на клиентите, независимо дали става дума за нарязване на хляб (с един и същи нож и плат), използване на кафе машина или машини за сокове. Според експерта, „щипките на бюфета ще бъдат заменени или с предварително опаковани порции, или служител на ресторанта, в маска и ръкавици ще сипва в чиниите на гостите. Що се отнася до хляба, клиентите няма да го режат сами: кроасани и кифлички на порции или опаковки с малък размер хляб ще влязат в обращение. Всички хлебни изделия ще бъдат опаковани.“

Според главния готвач  на Iberostar това, което хотелите могат да спечелят, е „представянето на горещите ястия”, тъй като в този случай е възможно да се организира „кулинарно шоу” – да се готви храна директно пред клиента, като се вземат предвид неговите вкусови предпочитания. Експертът признава, че въвеждането на нови стандарти на обслужване ще изисква увеличаване на персонала, разширяване на зоните в ресторантите и кухните, което ще струва скъпо за средните и бюджетни хотели. Но според него за големите вериги хотели на ниво 4-5 *, оптимизирането на „производствените процеси“ няма да изисква много време.

Ресторантите в Турция предвиждат All Inclusive а-ла карт

Подобен сценарий за обслужване на клиентите в хотелите след пандемията беше озвучен в Турция, където системата All Inclusive е символ на курорта Анталия. Според Булут Багчи, председател на Института за Световния туристически форум, класическия бюфет ще изчезне, тъй като хората вече няма да искат да си вземат храна с прибори, които стотици други преди това са използвали.  Според него поради необходимостта от социално разстояние и хигиенни мерки е малко вероятно 2000 души от хотел с 800 стаи да се хранят от същия „открит бюфет“. Тази концепция ще бъде заменена с „a la carte ресторанти“, услугите в които ще бъдат включени в пакета All Inclusive.

Както подчертава Багчи, отхвърлянето на бюфета има своите предимства: ще има по-малко хранителни отпадъци. По данни за 2018 г. турските хотели изхвърлят 26 милиона тона хранителни отпадъци. Турските хотелиери (TÜROB) вече са направили препоръки към хотелите да се откажат от „бюфета“ и да въведат „комплексно меню“ в услугата.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.