Третият по големина туроператор в Германия, FTI Group е предпазлив оптимист за сезон 2021 и се надява комбинация от ваксинации и тестове да насърчи потребителите да пътуват тази година. Зимният сезон 2020/21 по тяхно мнение, е преминал по-добре от първоначално очакваното.
Мениджърите на FTI заявиха тази седмица, че зимният сезон е преминал по-добре от очакваното и сега те са по-обнадеждени относно тенденциите в търсенето за предстоящия летен сезон. „Очакваме лятото да бъде много по-добро от 2020 г.“, заяви директора на FTI, Ралф Шилер на виртуалната годишна конференция на мрежата от туристически агенции TVG. „Вярваме, че е възможно да постигнем до 50% от продажбите в сравнение с лятото на 2019 г.“
Зимният сезон 2020/21 също мина по-добре от първоначално очакваното. Туроператорът не беше влязъл в зимния сезон с големи очаквания, отчасти поради призивите на политиците към германската общественост да се въздържат от пътувания. „Но хората не се оставят да бъдат възпирани да пътуват“, коментира Шилер. Голямо предизвикателство за компанията е постоянно да планира и преназначава планове за пътуване. “Сравнително лесно е да спрете пътуванията и полетите”, каза Шилер пред fvw. “Но не можете да започнете да летите отново за една нощ.” В това отношение по-голямата сигурност при планирането е екзистенциална в кризата.
Обсъждайки какви ваканции ще бъдат възможни тази година, Шилер приветства факта, че германското правителство все повече разчита на тестове преди и след пътуване, а не на карантини и ограничения. FTI вече имаше добър опит с този подход през миналата година в Турция. Само 0,4% от 80 000 летовници, посещаващи дестинацията, са били с положителен Covid-19 тест.
“Надяваме се, че ще можем да направим същото и за всички други дестинации за пътуване. Тази година ще бъде тиха почивка за клиентите.” Той очаква темпото на ваксинациите в Германия да се ускори, което ще доведе до комбинация от ваксинирани пътници и такива с отрицателни тестове това лято.
Ричард Райндъл, ръководител продажби във FTI, подчерта значението на възможността на клиентите да резервират гъвкаво. Той каза, че новата гъвкава тарифа на компанията е добре приета и позволява както на туроператора, така и на туристическите агенции да подобрят маржовете си. “Клиентите искат гъвкавост преди заминаване и повече от 60% от тях се регистрират за гъвкавите тарифи”, разкри Рейндъл.
FTI също има много по-високи средни цени за почивка в момента. Средната стойност се е увеличила до 2400 евро в сравнение с между 1200 и 1400 евро преди пандемията.